Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zet je een oorkonde op je cv?

Ik heb n.a.v een 9.5 op mijn examen voor geschiedenis een oorkonde gekregen van de vereniging van docenten geschiedenis en staatsinrichting Nederland. Ik ben hier best trots op maar ik vroeg me af of het verstandig/gebruikelijk is om dit te vermelden op je CV?
En zoja, waar? Nevenactiviteiten, opleidingen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, dat is zeker verstandig.
Altijd alles vermelden wat je beter kan doen lijken dan een ander, jij wilt een baan en daar moet je alles voor doen, dus vermeldt ook alles wat jou beschrijft.

Het is heel belangrijk dat iemand uit jouw c.v. alles kan halen, dat een beter beeld van jou geeft, niet alleen datgene dat direct in verband staat met de betreffende functie, wat je misschien zou verwachten.

Als je in je vrije tijd sport, is het voor de werkgever bv belangrijk om te weten of je een teamspeler of solist bent, doe je beide is het nog beter, dan ben je nog beter inzetbaar.

De oorkonde zou je kunnen vermelden bij 'opleidingen'.

Vergeet ook niet eventueel vrijwilligerswerk te vermelden. Nog zoiets dat een ander, vollediger beeld van jou kan schetsen.

Succes met je sollicitaties!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als het relevant is voor de functie wel, anders niet
(Lees meer...)
anneliez
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding