In hoever speelt familie mee in een antecedentenonderzoek?

Ik wil in augustus een opleiding Stewardess volgen op het ROC van Amsterdam, maar ik heb gehoord dat je een antecedentenonderzoek krijgt voor een schipholpas en dat familie hier ook een grote rol in speelt? Hoe dan, ik heb hier toch helemaal niks mee te maken (wat hun doen moeten ze zelf weten, bijv drugs, oplichting enz) maar is het dan echt zo dat ik dan wordt afgewezen van het antecedentenonderzoek? Het gaat hierbij om mijn broers.

Heb iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een stewardessenopleiding is onnodig als je stewardess wilt worden, vliegtuigmaatschappijen verzorgen zelf de opleiding. Hier vind je waar je aan moet voldoen om stewardess te worden:
http://www.carrieretijger.nl/beroep/economie-management/commercieel/stewardess
Reddie
7 jaar geleden
Het heeft niets te maken met de stewardessenopleiding.
Het gaat om de schipholpas.
Zoals je misschien weet zijn vliegtuigen gevoelig voor aanslagen, bommen, etc.
Met een antecedentenonderzoek willen ze kijken of jij een risicofactor bent.
Als jij een criminele broer hebt kan hij bijvoorbeeld met jouw pas schiphol binnen.
Of hij weet je zo onder druk te zetten dat jij iets voor hem meeneemt.
Af als jij of je broer schulden hebt ben je gevoelig voor chantage door derden.
Allemaal risico wat ze niet willen lopen.

Antwoorden (1)

Dat is vanwege de schipholpas.
Het heeft niets te maken met de stewardessenopleiding.

Zoals je misschien weet zijn vliegtuigen gevoelig voor aanslagen, bommen, etc.
Met een antecedentenonderzoek willen ze kijken of jij een risicofactor bent.
Als jij een criminele broer hebt kan hij bijvoorbeeld met jouw pas schiphol binnen.
Of hij weet je zo onder druk te zetten dat jij iets voor hem meeneemt.
Af als jij of je broer schulden hebt ben je gevoelig voor chantage door derden.
Je krijgt van mij 10000 euro als ik je pasje even mag lenen.

Allemaal risico's die ze zich niet kunnen permitteren.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Okee, maar geld dit ook als ik geen contact heb? Ik zal dan in principe de schuld krijgen voor iets waar ik helemaal niks mee te maken heb, en daardoor niet naar die opleiding kan. Het is zijn probleem, niet de mijne. Ik snap dat je dan gevoelig ben voor geld, maar heb geen schulden of iets dergelijks.
Reddie
7 jaar geleden
Het heeft geen zin om jou te beschuldigen als er een vliegtuig is ontploft in de lucht omdat je broer je schipholpas heeft gestolen.
Het gaat er juist om dat te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Maar al zal ik geen contact meer hebben met mijn broer? Dan kan hij ook geen contact zoeken? En ik ben ook niet zo dom om hem te geven denk ik