Wat de leukste baan is is nogal subjectief.

Ik vindt mijn baan de leukste baan. En dan is voldoende om van rond te komen altijd goed betaald.
13 jaar geleden
Directeur van een succesvol bedrijf. Je doet vrij weinig en bepaald de stroom van de onderneming. Het zien groeien van de onderneming is in mij nogen het mooiste wat er is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In ieder geval de top 10 best betalende banen in america; http://money.cnn.com/magazines/moneymag/bestjobs/2009/highpay/index.html

En de leukste banen is per persoon afhankelijk, zo blijft nog steeds de horeca in trek bij jongeren en werken in de supermarkt. Maar ik geloof dat erna weinig bekend is wat nu de meest populaire banen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de leukste baan is díe baan waar je plezier in hebt en waar je op de koop toe ook nog eens wat geld voor krijgt.
dat is dus voor ieder verschillend.
ik persoonlijk moet er niet aan denken om de hele dag aan de kassa te moeten werken, maar anderen schijnen er de tijd van hun leven te hebben.

en het best betaald? die zul je waarschijnlijk in het bankwezen of bij directiefuncties bij grote concerns moeten zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het weekblad Elsevier publiceert jaarlijks een overzicht van wat mensen in bepaalde beroepen gemiddeld verdienen.
Er worden 257 functies bekeken.
Bovenaan dit lijstje staat de functie Voorzitter van de raad van bestuur van een middelgrote organisatie. Maximaal verdient iemand met deze functie 496.000 euro per jaar.
Noud Wellink, President van De Nederlandse Bank
kreeg in 2008 al 402.515 euro. per jaar!!

Op nummer 5 staat het beroep van Piloot. Maximaal verdient deze 220.000 Euro.

De Balkenendenorm (dat is wat onze Minister President verdient) is nu 128.000 en wordt in de toekomst 181.000 euro.

De leukste baan is die waarin jij je prettig voelt. Dat je iedere dag denkt: Ha ik mag weer naar mijn werk! Leuke collega's, voldoende uitdaging etc.

Zie ook:
http://www.goeievraag.nl/vraag/best-betaalde-baan-nederland.40772
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Noud Wellink, President van De Nederlandse Bank
kreeg in 2008 al 402.515 euro. per jaar!! Woohoo.
Dat is exclusief belastingen ongeveer 200.000 per jaar, dus al een stuk minder dan het klinkt. Maar daarvoor moet hij wel altijd paraat staan, nachten door vergaderen als er iets aan de hand is EN de verantwoordelijkheid dragen voor een deel van de Nederlandse economie EN de Nederlandse belangen bij de Europese bank behartigen. Dit is een persoon in een functie die dagelijks beslissingen neemt over veel grotere bedragen dan die 400.000. Als er dan een beter persoon zit voor die 400.000 dan voor 180.000 dan kan die persoon heel makkelijk dat verschil goed maken met zijn handelen. Je krijgt (als het goed is) betaald naar wat je waard bent. En natuurlijk heeft Wellink fouten gemaakt, maar misschien had iemand anders in zijn positie er nog meer gemaakt.
Het weekblad Elsevier publiceert jaarlijks een overzicht van wat mensen in bepaalde beroepen gemiddeld verdienen. Er worden 257 functies bekeken. Bovenaan dit lijstje staat de functie Voorzitter van de raad van bestuur van een middelgrote organisatie. Maximaal verdient iemand met deze functie 496.000 euro per jaar. Onderaan staat een vakkenvuller met maximaal 20.000 euro per jaar. Dit hoeven niet per se de meest en de minst verdienende te zijn. Wellicht zijn er nog functies te bedenken waar nog meer of nog minder wordt verdiend dan de twee genoemde uitschieters. Op nummer 5 staat het beroep van Piloot. Maximaal verdient deze 220.000 Euro. Onder pas afgestudeerden aan een hbo of universiteit is tandarts het beroep waar ja na anderhalf jaar na je studie het meest verdient in vergelijking met andere startende hbo'ers en academici op de arbeidsmarkt. De toptien van dit lijstje: 1. Tandheelkunde 2. Econometrie 3. Fiscale economie 4. Fiscaal recht 5. Geneeskunde 6. Werktuigbouwkunde 7. Technische bedrijfskunde 8. Informatica 9. Bedrijfskunde 10. Farmacie Miischien kun je in de bibliotheek deze weekbladen zelf nog bekijken voor de complete overzichten. Het eerstgenoemde lijstje met die 257 functies staat in de Elsevier van 2 juni 2007 (nr.22). Het tweede lijstje staat in het themanummer Carriere (Juni 200) bij de Elsevier. Wat het leukste beroep is kunnen wij niet beantwoorden. In ieder geval hoeft dat niet het meest verdienende vak te zijn. Met het Studiekeuzeprogramma van Schoolweb.com kan je misschien bekijken wat voor studies je allemaal kunt volgen in Nederland, om daarmee later een leuk vak mee te kunnen uitoefenen: www.schoolweb.nl