wat bij niet komen laatste dag werk?

heb laast onslag genomen. nu heb ik mn maand bijna erop zitten en moet ik nog 1 dag wereken op een dag dat ik normaal nooit werk en in een ander filliaal. nu heb ik vanmorgen bericht gehad dat mijn oma die 240km verderop woont met spoed is opgenomen (ze is bijna 90) al gevraagd of ik aub die dag niet hoef te komen zodat ik erheen kan voor het te laat is. nu moet ik komen.wat als ik die laatste dag niet kom? wat kunnen daar de gevolgen van zijn??

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je familie gaat voor en je laatste dag niet komen is vervelend voor de werkgever, maar het enige wat hij kan doen is je salaris inhouden.

Antwoorden (1)

Erg sympathiek van de werkgever is het niet, maar het ergste wat kan gebeuren is dat met de laatste betaling van je salaris 1 dag in mindering wordt gebracht of er een vakantiedag wordt ingehouden/minder uitbetaald.

Op langere termijn kan het nadelig zijn als een volgende werkgever referenties opvraagt, maar daar zou ik niet al teveel over inzitten. Oma gaat voor.
paulus811
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Dit is toch overmacht? Dat mag niet ten nadele werken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nou dat alles neem ik dan voor lief. zet deze werkgever toch niet op mijn cv ben er nog niet heel lang, en idd mijn oma gaat voo. tnx voor je reactie
paulus811
7 jaar geleden
Amadea, hoezo overmacht? Dat zou betekenen dat je geen keus hebt en dat lijkt me niet het geval.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Lijkt mij geen overmacht ; ik neem aan dat er voor oma 240 km verderop inmiddels goed gezorgd wordt, en dat vraagsteller niet de primaire hulpverlener / mantelzorger is,en ze ook na haar werk naar oma kan.
Ik kan me wel voorstellen als het kritiek is dat familie voorgaat, al KOST het me mijn baan. Maar het ligt wel een beetje aan je werk.....als ik tijdens mijn werk gebeld wordt dat mijn moeder is opgenomen (uurtje rijden), kan ik ECHT op geen ENKELE manier de winkel onbeheerd achterlaten of achter me dicht gooien en in de auto springen. Ik zal MINIMAAL eerst zelf een vervanger moeten regelen.
paulus811
7 jaar geleden
Marleen, en wat nu als jou zelf iets overkomt waardoor je halsoverkop naar het ziekenhuis moet? Dan MOET de tent wel dicht, vervanger of niet. Komen je klanten voor een gesloten deur, maar dat lijkt me eerder vervelend dan een ramp.