wanneer mag je werken als beveiliging?

Vanaf welk leeftijd mag je in de beveiliging werken?
en heb je daar verplicht een diploma voor nodig??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

Er zijn wel grote beveiligingsbedrijven, zoals Securitas, die mensen zelf opleiden.
Wil jij werken en leren tegelijk? Dan maakt Securitas graag kennis met jou. Als Aspirant Beveiliger volg je de opleiding Beveiliger 2 en doe je intussen werkervaring op.

http://www.werkenbijsecuritas.nl/vacatures/aspirant

Maar wil je ergens anders werken:
Een opleiding beveiliging is natuurlijk de meeste belangrijke factor om beveiliger te worden,
maar buiten de opleiding beveiliging zijn er meer zaken die van belang zijn bij het worden van een beveiliger of het werken in veiligheid en security. Lees er hier meer over!

http://www.opleiding-beveiliging.com/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

tegenwoordig wordt daar toch wel een BOA (bijzonder opsporingsambtenaar voor gevraagd
anneliez
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je niet weet waar je over praat ..... Boa is alleen voor politie taken niet voor beveiliging
HeerVoldemort
11 jaar geleden
- van mij, en boa staat voor buitengewoon
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deaal:
Jij weet niet waar je over praat.
BOA is voor stadswachten, boswachters, inspecteurs van de arbeid, beveiligers, etc. etc.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Nou, het zijn wel een soort van politietaken. Alleen dan wel voor specifiek aangewezen taken. Politie mag alles zeg maar, ook een zwartrijder arresteren, of iemand die aan het stropen is. Maar een boswachter mag geen zwartrijder arresteren. Een conducteur mag geen stroper arresteren. (natuurlijk wel aanhouden, maar dat is een ander verhaal.)
De leeftijd weet ik niet zeker, maar feit is dat de meeste bedrijven je pas aannemen bij 18+

Ja je hebt een diploma nodig, dit kun je bij verschillende instituten halen. Maar je kan ook solliciteren voor aspirant beveiliger bij bijvoorbeeld, securitas, trigion etc etc..
Dan ben je daar in opleiding en krijg je het diploma zodra je geslaagd bent voor je examen.
Dit examen word afgenomen door de SVPB, Stichting Vakexamens voor de Particuliere Beveiligingsorganisaties.
Voor deze examens MOET je slagen, anders kun je geen beveiliger worden.

Op het moment dat je aspirant beveiligers pas is aangevraagd, moet je binnen een jaar de opleiding afronden, de aspirant pas is namelijk maar 1 jaar geldig. Een pas kan slecht in uitzonderlijke gevallen verlengt worden.

Natuurlijk moet je ook een schoon strafblad hebben. Een bekeuring voor een overtreding mag natuurlijk. Maar zodra het een misdrijf betreft, heb je kans dat je geen pas krijgt.

De opleidingsduur hang van het instituut af. Ik heb de mijne in een half jaar tijd gehaald bij Guard Academy in Deventer, maar daar betaal je grof voor, want het is een particuliere school, dus je krijgt geen stufi.

Soms kun je er voor kiezen om ook een opleiding BOA erbij te doen. Zodat je als beveiliger multifunctioneel inzetbaar bent. Bijvoorbeeld de NS bied dit nu aan.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+