Mijn contract word niet verlengt bij het uitzendbureau heb ik recht op een transitievergoeding ?

Heb 2 half jaar gewerkt bij een uitzendbureau en nu word mijn contract niet verlengt ben overgestapt naar een ander uitzendbureau heb ik recht op een transitie vergoeding.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
2 1/2 jaar of 2x een half jaar?
paulus811
7 jaar geleden
Je bent overgestapt naar een ander uitzendbureau en nu wil je een transitievergoeding?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ben je zelf overgestapt ? Nee natuurlijk geen vergoeding . Maar na 2 jaar dienst verband en je wordt opgezegd ja dan wel . Maar vraaggerichte dan aanhef uitzend bureau anders raadpleeg rechts hulp . Succes

Antwoorden (1)

Nee, je hebt geen recht op transitievergoeding.
Je hebt niet lang genoeg gewerkt.

- Sinds 1 juli 2015 krijgt u bij ontslag een financiële vergoeding. Dit heet de transitievergoeding. Voorwaarde is dat u 2 jaar of langer in dienst bent geweest. Daarbij ligt het initiatief om het dienstverband te beëindigen of niet voort te zetten bij uw werkgever. Dit geldt voor zowel vaste als tijdelijke werknemers. U kunt de transitievergoeding bijvoorbeeld gebruiken voor scholing om de overstap naar een andere baan makkelijker te maken. -

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik begrijp dat je 2 keer een half jaar gewerkt hebt.

Wanneer je bedoelt dat je 2 1/2 jaar hebt gewerkt , dan heb je er wel recht op.

Toegevoegd na 5 minuten:
http://ontslag.nl/tools/bereken-de-transitievergoeding/

Toegevoegd na 1 uur:
Nog even voor de duidelijkheid: wanneer je zelf besloten hebt om op te stappen dan heb je geen enkel recht op de transitievergoeding.