Ik heb ontslag genomen bij de albert heijn, hoelang mag ik niet solliciteren bij een andere albert heijn?

Ik heb pas ontslag genomen bij de albert heijn, na ik weer kon werken heb ik gesolliciteerd bij een ander filiaal, die zei dat er een bepaalde tijd tussen moest zitten, mijn vraag is hoe lang is die tijd.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
7.3K
Erna55
7 jaar geleden
Kijk even of het in je arbeidscontract stond.
Reddie
7 jaar geleden
Per direct.
AH is geen concurrent van AH.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hi 1494, Als je solliciteert bij een Albert Heijn van dezelfde eigenaar kan het zijn dat ze een half jaar er tussen willen houden. Dit om er voor te zorgen dat je niet in vastste dienst komt. (Na 2 jaar werken is dit verplicht, gerekend vanaf de dag dat je 18 bent) Ga je werken bij een andere Albert Heijn van een andere eigenaar dan hoeft er misschien geen periode tussen te zitten omdat je dan waarschijnlijk formeel gezien voor een andere "b.v." werkt. Dit laatste moet je effe nagaan bij een jurist.

Antwoorden (1)

Als je binnen zes maanden weer bij AH werkt, wordt dan gezien als verlenging van je laatste contract. Waarschijnlijk mag jij dus zes maanden lang niet werken bij AH om dit te voorkomen.