onder welk CAO valt een directiesecretaresse?

Ik heb heel internet al afgezocht maar ik krijg het niet voor elkaar om het te vinden.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.9K
Amadea
8 jaar geleden
Dat komt omdat dit afhangt van de sector waaronder het bedrijf waar die directiesecretaresse werkt valt. Elke sector heeft z'n eigen CAO, en daarbinnen de afspraken over de backoffice medewerkers.
ronron1212
8 jaar geleden
Een directiesecretaresse heeft geen eigen CAO. Valt gewoon onder de cao van het bedrijf waar ze werkt.

Het beste antwoord

Als er een CAO is, dan valt ze onder de CAO van de activiteit van dat bedrijf. Een directiesecretaresse die werkt voor een logistiek bedrijf zal vallen onder de 'transport-CAO'. Een directiesecretaresse bij een levensmiddelenfabriek zal vallen onder de CAO waar zo'n soort bedrijf onder valt. Er zijn natuurlijk ook bedrijven die onder geen enkele CAO vallen. Dan gelden de voorwaarden uit het eigen personeelsreglement en de individuele arbeidsovereenkomst, mits niet strijdig met de wet.
Computoon