Waarom tonen sommige bedrijven geen contactgegevens?

Toegevoegd na 19 seconden:
Kom het weleens tegen, bedrijven met een vacature op hun website maar geen contactgegevens zoals adres, telefoonnummer of kvk nummer.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Dan is er meestal wel een knop "Solliciteren" die je naar een webformulier leidt dat je voor de sollicitatie kan invullen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat ook irritant is: je krijgt via diverse kanalen vacatures toegestuurd, geen van alle vertellen erbij om welk bedrijf het gaat, en voor je het wet solliciteer je meerdere keren bij hetzelfde bedrijf.
Antoni
8 jaar geleden
@pokemon, vaak kan je aan de beschrijving van de functie wel horen of zien dat het om dezelfde functie gaat. Overigens is een dubbele sollicitatie naar mijn mening irritanter voor de bemiddelingsbureaus en voor de werkgever dan voor de sollicitant. Die toont in zo'n geval alleen maar nog wat meer zijn belangstelling voor de aangeboden functie.

Antwoorden (1)

Soms wil een bedrijf alle op een bepaalde manier reacties ontvangen, dus laat dan maar een manier van reageren open. En soms is ook geen bezoekadres of postadres. Met het nieuwe werken is een fysieke werkplek niet meer nodig.

Maar via de KvK kan op bedrijfsnaam en andere gegevens die je hevt de rest van de gegevens achterhaalt worden.

Toegevoegd na 5 minuten:
De laatste zin moet zijn.
Maar via de KvK website kan op bedrijfsnaam en andere gegevens die je wel hebt, kun je de rest wel achterhalen. Vooral bij solicitaties is kennis macht en met deze kennis heb je een voorsprong op andere kandidaten. Vooral als je vooraf laat merken dat je het bedrijf al kent en al onderzoek gedaan hebt naar het bedrijf. En soms weet je voldoende vooraf dat je al weet of je de baan zal aannemen of juist niet. .