mag mijn werkgever mijn contract beeindigen of heb ik een vast contract?

Ik heb voor een bedrijf 10maand voor een uitzendbureau gewerkt daarna 3x een hafljaar contract gehad.

nu is mijn contract afgelopen (3 weken terug.)

maar had ik niet recht op een vast contract? ik heb langer dan 24maand voor ze gewerkt.

Toegevoegd na 32 seconden:
gaat om de schoonmaak cao

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het lijkt me niet . Omdat jij nog geen drie jaar daar gewerkt hebt dan val je in de oude regeling . Maar wel meer dan 3x een verlenging op de zelfde werkplek !! Ja dat laatste is een mogelijk doorstekertje . Raadpleeg het UWV of het juridisch loket . Want de periode vh uitzend bureau gaat begrijp ik naad loos door in diverse AO's dus ? Daar zit mogelijk met een goede advocaat een doorstekertje in . Stuur ze een brief per direct dat je het niet juist vind dat je ontslagen bent . Schrijf duidelijk dat je het als een dienstverband hebt ervaren . En ga tussentijds opzoek naar bijstand . Nooit geschoten altijd mis . Mogelijk een afkoopsom .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
hmm.. nu zal ik vanavond geen oog dicht doen haha.
Dat word morgen de bond even bellen,
heb gelukkig nog niks ondergetekend bij mn ex-werkgever.
ook nog geen geld ontvangen waar ik morgen achter aan zou gaan, maar eerst maar ff de vakbond bellen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kapperkort u heeft gelijk.. heb de vakbond gebeld en de contracten voor bepaalde duur heeft volgens onze CAO te lang geduurd.
Ben er nu achteraan, zal helaas wat tijd kosten.. maar weet nu wat mijn rechten zijn, en dat mijn beëindiging van het contract onterecht is!
Super bedankt voor uw reactie! :D

Antwoorden (1)

Neen, want je hebt maar 18 maanden voor dat bedrijf gewerkt. De eerste 10 maanden heb je formeel voor het uitzendbureau gewerkt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik hoopte dat iets een ketenregeling me nog zou kunnen helpen. Ik was eerst uit­zend­kracht. Wan­neer heb ik recht op een vast con­trac­t?
Bent u langer dan 24 (voorheen 36) maanden aaneengesloten in dienst? Dan betekent dit dat uw arbeidsovereenkomst vanaf de dag na die 24 maanden als een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd geldt.
Dit heet de ketenregeling. Het kan voorkomen dat er in een cao andere afspraken staan. Het is daarom goed om te controleren wat er in uw cao vermeld staat over de ketenregeling. Las hieronder in de link erover,
https://www.das.nl/pp/arbeidscontract/recht-op-onbepaalde-tijd-contract/ik-was-eerst-uitzendkracht-wanneer-heb-ik-recht-op-een-vast-contract
ronron1212
8 jaar geleden
Die wijziging is ingegaan per 1 juli dit jaar dus bij jou nog niet van toepassing.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
heb tot 27juli gewerkt voor deze werkgever..
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ah ik heb het al gevonden op http://www.eerlijkarbeidsrecht.nl/wet-werk-en-zekerheid-wijzigingen-de-ketenregeling-per-1-juli-2015/ het is in jip en janneke taal getypt en een stuk duidelijk voor mij dan de andere sites die ik vond. toch bedankt voor julile antwoorden!
zal de vraag sluiten