is dit normaal ivm op tijd op je werk zijn en collegialiteit?

Ik moet net als mijn collega's op het werk zijn om 8 uur en echt beginnen om 8.15. Ik ben er altijd om 7.40 uur (ik weet het doe ik mij zelf aan). Mijn collega's en ik zijn afhankelijk van elkaar bij het opstarten van de dag. De andere zitten (alleen op de dagen dat ik er ben) tot 7.57 buiten te kletsen e.d. terwijl ze er al om 7.45 zijn. Ik moet dus alles alleen doen. Als ze dan binnen zijn doen ze ook niet veel meer als beginnen met kletsen en tegen de tijd dat we moeten beginnen heb ik alles al gedaan. Ik vind dit niet echt collegiaal. Moet ik hier wat van zeggen of moet ik het normaal vinden vooral aangezien ze pas om 8 uur binnen hoeven te zijn?

Toegevoegd na 30 minuten:
Het komt ivm reizen dat ik vaak vroeg ben en dat van voor achten kan ik begrijpen maar om 8 uur beginnen zei met koffie drinken terwijl ik nog veel klusjes af moet maken.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja je kan er niets van zeggen, dus je zou ook nog rustig even buiten kunnen gaan staan en gelijk met de anderen naar binnen gaan. Wat er kan gebeuren is dat er te laat wordt opgestart en dan krijgt de groep het te horen. Ze zullen dan ook begrijpen dat ze ook verantwoordelijk zijn voor het opstarten en niet alleen jij. Voor hun is het wel fijn dat jij s morgens de zaak opstart en gaan er gewoon vanuit dat jij dat doet, waarschijnlijk rekenen ze er ook op. Ze zullen het kinderachtig vinden als je er wat van zegt en daarom is het voor jezelf beter dat je je aansluit bij hun gedrag. Het is ook mogelijk dat een ander de dit gaat signaleren dat jij bij hun staat te praten en neemt dan de verantwoording om op te starten dan kan jij ook naar binnen gaan en hem helpen en als er een of twee naar binnen gaan komen de anderen ook wel. Dan is de zaak opgelost zonder woorden. Succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100