Zijn er banen in de nachtdienst voor rolstoelers?

Aangezien ik bijna klaar ben met school,moet ik kiezen wat ik wil.
Alleen ben ik meer een nachtmens,maar wel rolstoelafhankelijk.

Dus hierbij de vraag: Zijn er banen in de nachtdienst voor mensen in een rolstoel?

Mvg

Toegevoegd na 28 minuten:
Extra info

MBO niveau 3/4

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Welke opleiding/niveau?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
MBO 3/4
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Inderdaad, welke richting? "Nachtdienst" hebben ze in meer sectoren en beroepen, het maakt nogal uit of je zoekt binnen de beveiliging of de zorg, je tolk/vertaler bent of je ongeschoold werk (bijv. thuiswerk of callcenter) zoekt. Of nog weer iets heel anders, uiteraard.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik kom van het voortgezet onderwijs sector economie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je hebt nu je VMBO gehaald, begrijp ik? Heb je een beroep of een sector waar je aan denkt? Iets wat je graag zou willen maar waarvan je niet precies weet wat voor opleiding daarvoor nodig is, of of er nachtdiensten zijn binnen die sector, of welk beroep in een bepaalde richting fysiek mogelijk voor je is? En als je het niet erg vindt dat ik doorvraag, maar waarom vraag je naar nachtdiensten? En zoek je een beroep waarbij je af en tie nachtdiensten hebt, of is er een reden waarom je alleen maar 's nachts zou willen of kunnen werken? En kun je helemaal niet lopen of staan, of beperkt? Heb je wel een goede armfunctie? En energieniveau? Of zijn er meer dingen waar rekening mee gehouden moet worden behalve dat je het zittend moet kunnen doen? Als ik teveel vraag dan hoef je uiteraard niet te antwoorden, maar ik probeer mee te denken, en dat gaat nu eenmaal beter wanneer je meer informatie geeft ;-)

Antwoorden (1)

Je zou bijvoorbeeld centralist bij brandweer of meldkamer ambulancezorg kunnen zijn. Daar moeten ook 's nachts mensen achter de telefoon paraat zitten.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Enig idee welk niveau je daarvoor moet hebben? MBO,HBO??
Amadea
8 jaar geleden
Voor de Basisopleiding Centralist Alarmcentrale is geen specifieke vooropleiding vereist.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Schrijf je in bij de vacaturewebsites zoals Indeed, zodat je nieuwe vacatures onder ogen krijgt. Maar doe ook open sollicitaties, dat kan bijvoorbeeld bij ziekenhuizen, taxicentrales, zorginstellingen, fabrieken enzovoort. Zet in je sollicitaties niet dat je een beperking hebt, dat vergroot je kansen op een uitnodiging, wel kun je dat dan een dag van te voren melden en vragen of er een lift in het gebouw is, als je naar boven moet, alleen echte sukkels laten je dan niet meer op gesprek komen, wat geen probleem is, want voor zulke gasten wil je niet werken. Ik heb uit eigen ervaring ondervonden dat het verzwijgen van je beperking je kansen vergroot, omdat veel werkgevers afschrikken van werknemers met een beperking. Zorg dan wel dat je zelf oplossingen hebt bedacht voor eventuele moeilijkheden op de werkvloer. (Je hebt bijvoorbeeld altijd een thermoskan bij je, voor als je niet bij het koffieapparaat kan, zodat je daar weinig hulp bij nodig hebt, maar natuurlijk ook oplossingen die te maken hebben met werk). Je kunt op het gesprek ook vertellen dat werknemers met een beperking zeer gemotiveerd zijn en de rest stimuleren ook hard en secuur te werken. Informeer ook bij het UWV of een eventuele werkgever recht heeft op vergoedingen als hij/zij jou in dienst neemt, zodat je daar ook informatie over kan verstrekken.
http://www.uwv.nl/werkgevers/werknemer-met-uitkering/algemene-regelingen/detail/vergoeding-voorzieningen-werkgever