hoe heten paratroepen die ook medische hulp bieden aan het front?

Ik zag ooit op tv dat er in het leger paratroepen zijn die midden in oorlogsgebied landen en daar hulp bieden aan gewonden. Ik wil graag de benaming voor deze soldaten weten.
Ik dacht dat hun motto ongeveer dit was: "zodat andere kunnen leven".

hun 1e prioriteit is hun wapen;
hun 2e prioriteit is het slachtoffer/target;
hun 3e prioriteit zijn zij zelf.

Kan iemand mij vertellen hoe dit soort soldaten heten?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Ze heten "Pararescue" troepen. Meer informatie kun je vinden in het engels zie https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Air_Force_Pararescue

Er is geen Nederlandse naam voor omdat dit soort type hulpverleners niet nodig zijn in Europa.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Super bedankt! Dat is wat ik zocht. Ik heb heel lang gezocht naar t woord en ben je heel dankbaar...super bedankt!!

Andere antwoorden (1)

paramedichie denk ik