Ouderschapsverlof in delen, mag dat?

Sinds enige weken ben ik na mijn zwangerschapsverlof weer aan het werk. Ik heb 2 maanden voor starten ouderschapsverlof aangevraagd voor de eerste 3 maanden, 1 dag per week (ik werkte normaal gesproken fulltime). Nu ik weer aan het werk ben merk ik hoe zwaar me dat valt en wil ik graag ná deze drie maanden ook nog ouderschapsverlof blijven opnemen. Ik dacht dat dat gewoon mogelijk was, maar hoorde van een kennis dat dat niet zo is. Ik ben online gaan zoeken en lees overal dat ik dit dan bij aanvang kenbaar had moeten maken. Maar dat heb ik dus niet gedaan. Hoe zit dit? Kan ik dit nu opnieuw aanvragen of niet?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
In overleg met je werkgever is in theorie van alles mogelijk. Probeer dit gewoon te regelen met je werkgever. Een goede werkgever zal willen zoeken naar een oplossing die voor beiden het beste werkt.

Antwoorden (1)

De werkgever kan de standaard regeling voor het ouderschapsverlof niet weigeren. De werkgever mag wel een afwijkende regeling voor ouderschapsverlof weigeren indien dit tot ernstige problemen voor het bedrijf zou leiden. Dat heeft hij voor het eerste deel ouderschapsverlof niet gedaan. Maar u vraagt nu om verlenging. Het zal van de goedgunstigheid van de werkgever afhangen of hij de verlenging toestaat. Er is voor hem geen wettelijke plicht.
fisbel