Wat is een realistisch netto uurloon voor een 27-jarige in de horeca?

Ik ben 27 jaar, heb een niet-gerelateerde HBO-opleiding afgerond, wel affiniteit met de visie van het bedrijf (= een saladebar; gezondheid en voedingsleer) en in totaal aan ca. 1.5 jaar verschillende werkervaringen in de horeca opgedaan (strandtent/catering). Wel ook veel werkervaring in andere branches opgedaan waarbij overeenkomstige kwaliteiten als klantvriendelijkheid en efficiëntie aan bod kwamen.
Ik hoor het graag, want ik moet zelf aangeven wat ik zou willen verdienen en kom graag direct met een realistisch maar financieel gunstig voorstel.
Bij voorbaat dank voor het meedenken!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Salaris wordt in brutto bepaald. Netto is afhankelijk wat er allemaal wordt ingehouden. Als je heffingkortingen meeneemt zal bij hetzelfde brutto loon per uur het netto uurloon bij 10 uur per week hoger zijn dan bij 40 per week.

Antwoorden (1)

Onmogelijk te zeggen, het uurloon wordt bepaald door de funktie en niet door je opleiding en ervaring.
Je opleiding en ervaring bepalen alleen of je de competenties hebt voor de funktie.
Als je alleen achter de bar staat en de salades bij elkaar schept dan is het minimum loon reeel.
Dat wordt anders als je het voorraadbeheer, de personeelsplanning en inzet, het ontwikkelen van salades en advies aan de klanten geeft.
Een advies zorg er voor dat niet laag gaat zitten want je toekomstige baas zal bijna nooit tegen je zeggen dat je te weinig hebt gevraagd maar reageren met zoiets had ik ook gedacht dus akkoord.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Tja daar zeg je wat. Dankjewel!
En ook voor het advies; dat wilde ik al doen inderdaad, maar zonder af te schrikken. Vandaar dat ik wilde weten wat ik zo ongeveer kon vragen.
Wat het minimum uurloon bruto/netto is, kom ik online nog niet helemaal achter.. in elk geval niet obv 24-32 uur. Mocht iemand het zo weten, graag, anders kom ik er wel uit. Dank voor het meedenken!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.horecagilde.nl/actuele-zaken/4-minimumloon-per-1-januari-2015.html
Hier staat dat het minimumloon voor 23 jaar en ouder 1501,80 euro per maand is, op basis van een fulltime werkweek. Uitgaande dat dat bij jullie 40 uur is, kom je op een bedrag van 8,66 euro per uur. Ik neem aan dat je uurloon niet afhankelijk is van het aantal uren wat je werkt per week, dat heeft alleen invloed op je maandloon. Bij een parttime werkweek kom je dan op het volgende bedrag per maand: aantal uur per week * uurloon * 52 weken per jaar : 12 maanden. Bij een werkweek van 24 uur is dat 24*8,66*52:12= 900,64 euro. Bij een werkweek van 32 uur is dat 32*8,66*52:12=1200,85 euro. Het is mij niet duidelijk of hiervan al belasting is afgedragen. Ook is mij niet bekend wat eventuele toeslagen zijn (zon- en feestdagen, nachtwerk, vakantiegeld, eindejaarsuitkering etc)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
op brutonetto.nl kun je een berekening maken. Ik kom dan op een ander bedrag uit als eerder genoemd. http://brutonetto.nl/bruto-netto-berekenen/
Zij komen uit op een bruto salaris van 1109 euro per maand bij een 32-urige werkweek, netto salaris van 943 euro
Computoon
8 jaar geleden
Advies: noem bij een werkgever nooit een nettoloon dat je wilt gaan verdienen, altijd een brutoloon. Anders kom je (althans op jouw leeftijd) over als iemand die zich niet in deze materie heeft verdiept. Voor een werkgever is alleen bruto van belang. Brutosalaris (en fiscale bijtellingen/sociale lasten daarover) zijn zijn salariskosten. Als er geen CAO van toepassing is en het alleen "uitvoerendaal werk" is, denk ik dat het bedrag rond het minimumloon zal liggen. (Vanaf 23 jaar is dat hetzelfde). Als de horeca-CAO van toepassing is, misschien iets meer. Misschien heeft je potentiële werkgever de vraag wat je wilt gaan verdienen wel gesteld om te controleren of je je verdiept hebt in zo' n CAO en is hij niet van plan meer te betalen.