Is het van toepassing om een pasfoto toe te voegen aan mijn CV?

ik moet solliciteren voor een luchtvaartonderhoud stage locatie. mijn cv is volledig af, maar is het van toepassing een pasfoto toe te voegen onder aan mijn cv

1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zou het wel doen, anders lijkt het net of je onzeker bent over je uiterlijk, zeker als het gevraagd wordt, dan doen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, maar de pasfoto hoort niet onderaan, maar bovenaan het CV. Let er verder wel op dat je foto ' neutraal' is. Als je een vrouw bent: geen decolleté of duckface. Man: geen t-shirt met slogans erop, etc.
Ivana
8 jaar geleden
Als er niet om wordt gevraagd voegt het niets toe. Pasfoto's zijn pas waardevol als het beroep vraagt om een prettig gezicht. Bijvoorbeeld voor een vertegenwoordiger of een meisje in een schoonheidssalon.
Maar als je op een werkplek alleen collega's tegenkomt is dat echt onnodig. Dan telt vooral je geschreven CV.
Bordensteker
8 jaar geleden
Helemaal met Ivana eens!

Het beste antwoord

Ik heb vanuit mijn werk zelf honderden sollicitaties afgenomen en nog veel meer CV's beoordeeld. Mijn persoonlijke mening (let wel: vanuit werkgeversperspectief) is dat ik een foto prettig vindt omdat het ook iets van informatie over de kandidaat geeft. Hoe ziet hij/zij er uit. Ziet iemand er bijvoorbeeld verzorgd en representatief uit? Daarbij speelt wel mee dat ik voornamelijk voor verkopers heb geselecteerd waarbij het natuurlijk belangrijker is dat iemand representatief is.

Een tweede voordeel is dat als je veel sollicitanten op een functie hebt, je sneller je iemand weer voor de geest kunt halen bij de evaluatieronde. Soms heb je toch een "wie was dat ook alweer?" momentje.

Het voordeel kan ook een nadeel zijn want je kunt met je foto dus vooraf al iets zeggen. Dat kan zowel positief als negatief uitpakken. Als je dus een foto gebruikt, zorg dat deze dan passend is bij de functie en dat het een goede foto is. Geen foto waar je na een avond stappen op Salou met een fles drank in je hand tussen twee vrienden in naar huis wordt gedragen. (en ja, die heb ik van iemand op LinkedIn zien langskomen :) )

Verder heb ik nog een link gevonden die de voors en tegens redelijk goed weergeeft.

http://www.sollicitatielab.nl/interessant/stelling-de-week-de-uitkomsten/foto-op-je-cv-ja-nee/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, dat is tegenwoordig wel gebruikelijk. Het kan helpen bij de selectie, als jouw gezicht een goede indruk maakt. Wie weet word je daarom wel uitgenodigd op gesprek. Niet geschoten is altijd mis, dus het is zeker aan te bevelen.
Amadea