Mijn WW uitkering stopt, moet ik mij dan uitschrijven bij het uwv?

Mijn WW uitkering stopt aan het einde van deze maand omdat ik het maximum aantal maanden heb bereikt. Moet ik mij dan ook uitschrijven bij het uwv en het werkbedrijf of gebeurd dat automatisch?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
9.1K
tinus1969
8 jaar geleden
Als je daarna bijstand wil aanvragen, moet je ingeschreven blijven.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik kan geen bijstand krijgen, dus dan wordt ik automatisch uitgeschreven als werkzoekende?
Amadea
8 jaar geleden
Ja, dan ben je weg uit het UWV-systeem en telt niet meer mee als werkloze.

Het beste antwoord

Dat gebeurt automatisch. In de beslissing over jouw WW-aanvraag staat hoelang die periode is. Na deze periode is de maximale duur van de WW-uitkering bereikt en stopt je uitkering.

P.s. Je moet de documenten rond je uitkering minimaal 2 jaar bewaren.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dan hoef ik ook geen sollicitaties meer door te geven toch?
Amadea
8 jaar geleden
Nee, als je geen uitkering meer krijgt ben je ook niet meer verplicht om te solliciteren.