De kans dat je miljonair wordt is behoorlijk klein. Er worden momenteel heel veel game developers opgeleid en de meesten van hen komen in algemene ICT-banen terecht.

De gaming industrie wordt steeds meer beperkt tot een paar hele grote studio's (de EA's van deze wereld) die heel veel geld kunnen steken in de ontwikkeling van spellen en daar 'grote klappers' mee kunnen maken. De ontwikkelaars die daar werken, verdienen lekker, maar zijn ook gewoon in loondienst en zeker geen miljonairs. Hun bazen wel.

Een andere kansrijke poot van de gaming industrie is 'serious gaming', het inzetten van spelelementen om mensen vaardigheden aan te leren (b.v. 'spellen' voor artsen in opleiding waarbij ze hun snijvaardigheid virtueel kunnen oefenen). Dit gaat de komende jaren flink groeien, maar je zult er geen miljonair mee worden, tenzij je de baas wordt van een heel succesvol bedrijf in deze business.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja dat kan, kijk maar naar 'Notch' van Minecraft, een heel simpel spelletje dat toch al 4 miljoen keer verkocht is à 15 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een individueel geval zegt niets over de 'kans op'.
dat kan waarschijnlijk kijk maar bij de bron
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een heel goede game ontwerpt, is het natuurlijk mogelijk. Maar een miljoen is wel veel. En je moet echt met iets spectaculairs komen om veel geld te kunnen verdienen.