Als je schipper bent verdien je per maand (op basis van een 40-urige werkweek) op:

Motortankschepen 2.058,89
Sleep- en duwboten 1.981,76
Motorvrachtschepen 1.954,36

volgens de CAO Rijn- en binnenvaart

Hier komen nog toeslagen bij voor onregelmatigheid en zaterdagen en zondagen.

Maar goed, je moet het eerst nog worden. Er staan geen salarissen vermeld voor schippers onder de 23 jaar, wel voor alle alle rangen t/m volmatroos/matroos motordrijver. Een 16-jarige deksman/lichtmatroos verdient euro 506,95/maand. Wat een schipper-in-opleiding krijgt, weet ik niet.

Het laagste salaris is voor de deksman/lichtmatroos van 23 jaar en ouder (basis 1.469,40 euro/maand) en het hoogste voor de kapitein (basis euro 2409,74 voor de kapitein van een motortankschip met een laadvermogen van meer dan 2500 ton.)

Wat ik wel vreemd vind is, dat bij zeer veel CAO's per functie een beginsalaris vermeld is en een eindsalaris en daartussen de verschillende stappen. Bij deze CAO vond ik alleen deze salarissen voor de functie van schipper.
Computoon
11 jaar geleden
Tot dat je schipper bent verdien je gewoon naar rang dus matroos of als je nog nooit gevaren hebt deksman
Voor je schipper bent zul je ook 5 jaar vaartijd moeten hebben schooltijd levert ook vaartijd op ik heb bevoordeeld eerst de opleiding matroos op school gedaan en dat leverde me 2 jaar vaartijd op dus naar 3 jaar varen en leren kon ik me groot vaarbewijs 1&2 halen.
Vaar al lang niet meer de bovenstaande salarissen zijn aan de lage kant en vaak zeker op tankers werk hè 7 op 7 af of 14 op en 14 af
Dus je werkt een week en dan een week vrij