Ik heb in korte tijd 2 grote geestelijke klappen gehad, nu ben ik bang dat ik mijn eigen huisje kwijt zal raken. Wat kan ik doen?

In krap een jaar tijd is het volgende gebeurd. In februari samen een huis gekocht, in mei ben ik op mijn knieën gegaan, in juli had mijn ex al een ander en in november heb ik het huis op mijn naam gekregen. Dit na de nodige negatieve prikkels om het zacht uit te drukken. Nog steeds beleef ik momenten opnieuw en opnieuw. Dat was de eerste klap.

De tweede klap was eveneens onverwacht, ben mijn baan kwijt geraakt en nu dus werkzoekende met uitkering. Ik was net zover dat alles weer mooi loopt (heb schulden opgebouwd en met mijn inkomen kon ik netjes elke maand deel aflossen).

Ik wil heel graag hier blijven wonen en heb dan ook kunnen regelen dat ik financiële hulp krijg bij boodschappen. Maar wil niet nog meer schulden, want dan kom ik er nooit boven.

Wat kan ik doen? Uitkering is minder dan vaste lasten (huur, nutsbedrijven, verzekeringen en aflossen deel schulden)

Op dit moment kan ik nog niet bij stadsbank terecht.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Hoog tijd om bij Maatschappelijk Werk aan te kloppen. Dit is een instantie die je op alle fronten kan helpen, de routes weet en je blijft helpen.
Ga er naar toe met al je papieren/brieven/rekeningen, id kaart en vraag om een afspraak, misschien wel ter plekke.
Als je niet snel iets regelt, zink je in een financieel gat waaruit het moeilijk terug komen zal zijn. Je zegt dat je vaste lasten groter zijn dan je inkomen uit uitkering. Daar kan een sociaal werker je dus bij helpen. Ook bij het nu nog verwerken van de twee dreunen die je te verwerken kreeg met je relatie en het ontslag.

Probeer, in afwachting van contact/afspraak met Maatschappelijk werk, een regeling te treffen met bedrijven waar je eventueel een achterstand bent opgelopen met betalingen. Zoek ten minste contact met zo'n bedrijf, lees je post en gooi niets weg. Reageer op uitnodigingen door ten minste terug te bellen.

Samen met een sociaal werker kom je er wel uit, is een hulp die alles al meegemaakt heeft. Succes!