Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Keuze problemen/ mogelijkheden ervaringen ideeen gevraagd bij carriere switch.

Op het moment ben ik 30 jaar jong. En werk nu zoon 10 jaar in de beveiliging, als beveiliger en heb een mbo 3 diploma. ik heb het eigenlijk wel gehad met dit werk en wil graag iets anders gaan doen. Werken in de zorg lijkt me leuk zoiets als maatschappelijk werk of begeleider van gehandicapten. maar het probleem is dat ik geen diploma hiervoor heb, als ik dat wil gaan halen zal ik een bbl traject moeten volgen daarmee verdien ik dan het salaris van een leerling dat is zo'n 900 euro bruto, voor de eerst komende 3 of 4 jaar. Hierbij zag ik dat veel functie's in de zorg maar voor 20 tot max 30 uur per maand zijn, daarmee keldert je salaris ook.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
713

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ga eens praten met een (praktijk)opleider of personeelsadviseur van een zorginstelling. Zij kunnen je vertellen wat de mogelijkheden zijn en wat jij kunt verdienen. Als je wisselende diensten werkt ontvang je ORT en dat kan best oplopen met nachtdiensten en weekenden. Zorg eerst dat je goed geinformeerd bent zodat je op basis van de feiten een beslissing kunt nemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat je, als je wilt switchen en je moet daarvoor een studie gaan volgen, je wellicht creatief je tijd kunt gaan invullen.

Je zit in de beveiliging... zijn er geen werkkringen in de beveiliging waar je veel tijd over hebt? Nachtwaker of zo... Je werkt 8 uur, waarvan 4 uur alleen maar wachten is, en in die tijd kan je toch mooi studeren? Dan hoef je na het afronden van die studie alleen nog maar een praktisch gedeelte te doen, en dat duurt dan geen 3-4 jaar meer.
(Lees meer...)
itsme
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding