Om bij een detentiecentrum als beveiliger te werken moet je een fitheidstest doen.

Waar bestaat deze uit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (3)

waarschijnlijk de cooper test ?
14 jaar geleden
Er worden verschillende tests gedaan.
Die worden onderverdeelt in verschillende categorieën.

Kracht: knijpkracht en sprongkracht.
Lenigheid: schouderlenigheid en lenigheid van de wervelkolom.
Coördinatie: oog-hand coördinatie.
Uithoudingsvermogen: shuttle-run test.
Ook word je bloeddruk,lengte,gewicht en vetpercentage gemeten.

In plaats van de shuttle-run test kan er ook een soort parcours test gedaan worden,daarin moet je verschillende onderdelen doorlopen,de tijd die je erover doet word dan opgenomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij justitie gaat het om de Fitkit

De Fitkit is een instrument om de algemene fysieke fitheid van sollicitanten te meten. In het fitheid onderzoek komen de volgende zaken aan bod:
- bloeddruk
- lenighheid van de wervelkolom
- oog- hand- coordinatie
- schouderlenigheid
- sprongkracht
- knijpkracht
- uithoudingsvermogen
- ‘ shuttle-run’ –test.
De uitslag van de Fitkit is het uitgangspunt voor de medische keuring, die voor de werving van uitvoerend personeel verplicht is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Stolad: Dit is toch een copy van het antwoord van Knupster?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou nee, dit antwoord is vollediger en heeft een bronvermelding