Hoe zijn de baankansen voor net afgestudeerd (basis)neuropsycholoog als je op je 30e pas klaar bent?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Op deze website http://www.nationaleberoepengids.nl/Neuropsycholoog over het beroep van Neuropsycholoog staat:

"Arbeidsmarktperspectief en Doorgroeimogelijkheden neuropsycholoog

De neuropsychologie is een groeiende discipline. Door o.a. de vergrijzing en betere medische voorzieningen neemt het aantal patiënten met neurologische aandoeningen toe. Daarnaast is er nog veel te onderzoeken.

Doorgroeimogelijkheden zijn afhankelijk van de organisatie of instelling. Onderzoekers kunnen promoveren en het wetenschappelijk onderwijs in, of leiding gaan geven aan onderzoeksteams. Andere mogelijkheden zijn het krijgen van management- of beleidstaken.".

Op deze website http://www.nationaleberoepengids.nl/Klinisch_Neuropsycholoog over het beroep van Klinisch Neuropsycholoog staat echter:

"Arbeidsmarktperspectief en Doorgroeimogelijkheden klinisch Neuropsycholoog

Er zijn bijna geen doorgroeimogelijkheden voor een klinisch neuropsycholoog. Daarnaast is het arbeidsmarkperspectief ook niet positief gezien er weinig vraag is naar klinisch neuropsycholoog. De opleiding duurt in totaal 7 jaar en er zijn weinig plaatsen beschikbaar voor de opleiding tot klinisch neuropsycholoog.".
Antoni