Da verbloem je niet.

Dat moet je dus beter ook niet proberen, je kunt beter eerlijk zijn en openlijk toegeven dat je eigenlijk te moe bent om te werken.

Het is ook het beste om geen cruciale werkzaamheden uit te voeren, als je die ook naar de volgende dag kunt tillen, je maakt namelijk gemakkelijker fouten als je moe bent.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op zo'n dag maak je idd veel fouten en kan je beter alleen routine opdrachten uitvoeren. En ja, eerlijkheid duurt het langst: m'n baas heeft toch wel door dat ik niet zo productief ben als hij de hele dag weinig van me verneemt...

Andere antwoorden (11)

zeggen dat je diarre hebt en dan regelmatig naar de wc gaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
door gewoon te doen wat je moet doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeggen dat je een avondmens bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vooral niet gaan gapen.Verman jezelf en zeg tegen jezelf dat de dag omvliegt en dat het bijna weekend is.Drink veel koffie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door daar niet te lang bij stil te staan. Wanneer je steeds aan het verbloemen bent zeg je eigenlijk steeds tegen jezelf dat je moe bent. Dan gaat de lusteloosheid zeker niet over. Vertel jezelf juist dat je wèl zin hebt en probeer ondanks de lusteloosheid met hart en ziel aan het werk te gaan. Vaak wordt je dan vanzelf de flow wel weer ingezogen. en denk je na een half uur ineens: 'verdraaid, ik voel me een stuk beter...' Enne,... probeer vanacht lekker te slapen! ;-) succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het verbloemen heeft alleen zin als je baas graag van die excuses wil. Zeg gewoon :" jongens, slecht geslapen vannacht maar we sleuren ons door de dag " met humor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem je eigen verantwoordelijkheid. Neem een vrije dag cq uren. Zodat je jezelf en collega`s niet in de weg loopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet.

Vertel je collega`s gewoon de waarheid, dan is er meer begrip voor.

Begrip kweken is soms makkelijker dan achteraf puin te moeten ruimen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet. Dat soort dingen vallen altijd op. En als je daar niet eerlijk over bent, dan is dat alleen maar het begin van geroddel, waarmee je positie wankel wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
opvallend vaak heen en weer lopen met mapjes etc... zo lijkt het alsof je heel druk bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou je dat verbloemen. Als je dat doet en je baas ziet je tegenvallende prestatie, krijg je een -) puntje.
Gewoon de situatie uitleggen (je baas is ook een mens) en een snipperdag nemen. Nu krijg je een +) puntje!
Ha,ha, het lijkt Goedevraag wel!