kan je als je ADD heb straaljagerpiloot worden?

Hallo ik wil later straaljager piloot worden maar ik heb ADD (concentratie stoornis) nou weet ik dat je je concentratie nodig hebt tijdens vliegen maar misschien valt het onder 'medic class 1' dat heb je nodig voor straaljager piloot volgens mij.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kweet het toch niet, en als ADD zou mogen, dan zou het zeker afhangen van de graad van ADD. Mijn beide broers hebben ADHD? De ene zie ik nog wel in staat piloot te worden, maar de andere is zo snel afgeleid dat hij als piloot misschien meer bezig is zich af te vragen welke vogel hij passeerde dan dat hij zijn hoogte in de gaten houdt...
tinus1969
9 jaar geleden
Waar merk je aan dat je ADD hebt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
tinus1969
ik merk het aan:
- veel dagdromen
- niet opletten tijdens de les
- ik kan me beter concentreren op dingen die ik leuk vind
er zijn meer verschillende dingen die je kunt hebben als je ADD heb maar ik heb alleen deze 3

Het beste antwoord

Om vlieger te worden bij defensie moet je aan enorm zware eisen voldoen, één van die eisen is dat je gezond bent van lichaam en geest én dat je niet afhankelijk mag zijn van medicatie.

Als je dus strikt naar de regels kijkt, kan je met ADD geen straaljagerpiloot worden. In de praktijk kan het nog wel eens anders lopen, maar dat zal per geval beoordeeld worden. Als je zonder medicatie kan functioneren, heb je een kans.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oke bedankt voor de info!