Wat is de standaard opbouw bij een verslag? Zie extra uitleg.

Is het Omslag - Titelpagina - Samenvatting - Voorwoord - Inhoudsopgave - Inleiding - Diverse hoofdstukken - Conclusie (samenvatting) - Bronnen - Bijlagen?

Ik weet dat samenvatting op diverse plaatsen kan.
En daarnaast; heb je een conclusie nodig, als je een samenvatting al hebt opgenomen.

Heb het paar jaar geleden nog wel in een college te horen gekregen.

Dit ivm stageverslag, vandaar de categorie.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt dit best zo doen, maar een samenvatting en een conclusie zijn wel twee totaal verschillende dingen he?
Een samenvatting geeft kort weer wat je in het verslag hebt geschreven. Een conclusie is wat je aan de hand van je verslag voor conclusie hebt getrokken. Even heel simpel:
Samenvatting: mijn verslag gaat over de administratieve werkzaamheden binnen een bedrijf.
Mijn conclusie is dat het slecht gaat. Natuurlijk moet het veel uitgebreider maar dit is even puur om het verschil aan te geven. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf zou ik de bronnen pas na de bijlagen doen. Dit voelt beter aan. Ook zou 't kunnen dat bijlagen ook weer (externe) bronnen hebben.

Het beste antwoord

Ik ga op deze wijze te werk:
- Omslag (inclusief titel van verslag)
(eventueel) Voorwoord (kan soms ook in inleiding)
- Inhoudsopgave
- Inleiding
- Hoofdstukken - onderdelen
- Samenvattingen kunnen na elk hoofdstuk, maar niet aan het begin van het verslag. Samenvatting kan ook aan het einde van het verslag vóór de conclusie
- Conclusie (niet altijd noodzakelijk, kan ook in leerproces worden meegenomen)
- Reflectie en leerproces (als het een stageverslag is moet dat erin, jij hebt van je stage iets geleerd)
- Bronnen en (vak)literatuur: alles wat je hebt geraadpleegd tijdens je stage
- Bijlagen (alles wat je gedurende je stage hebt uitgewerkt en waarnaar je verwijst in je verslag. Dan hoef je geen ellenlange voorbereidingen/notulen/grafieken et cetera in het verslag op te nemen waardoor het verslag zelf helder en overzichtelijk blijft).

Vergeet niet: paginanummering, voetnootverwijzingen naar bijlagen en bronnen, bij het voorwoord of de inhoudsopgave je naam, jaar, stage-adres, mentor, assessor et cetera te vermelden.
Als je het verslag hardcopy inlevert: laten inbinden bij een printshop. Als je het op schijf inlevert (doe ik meestal): vergeet niet dat bij links naar bijlagen of andere delen in het verslag de lezer ook weer terug moet naar zijn uitgangspunt. Niets is zo vervelend als pagina's lang terug te moeten scrollen.
Succes.