Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben jong en nieuw met werken, hoe vaak word je betaald? Perweek of per maand?

Ik zou het liefst per week geld gestort willen hebben maar m'n pa zegt dat alles per maand gedaan wordt..

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
716

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Via een uitzenbureau meestal per week, met een vaste baan meestal per maand.
Maar dit verschilt per baan.

Toegevoegd na 25 seconden:
Ik bedoel natuurlijk uitzendbureau.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aanvullend: vrijwel altijd per kalendermaand (ook bij mensen met een tijdelijk contract), behalve bij uitzendwerk eigenlijk.
Afhankelijk van waar je aan de slag gaat.

Werk via uitzendbureau wordt meestal per week betaald. Andere bedrijven betalen per maand (en dan op een min of meer vaste datum in die maand) of per 4 weken. Bij betalingen per 4 weken krijg je 13x per jaar betaald, bij maandelijks 12x. Uiteraard zijn de bedragen bij betaling per maand soms iets hoger (als de maand 5 weken telt).

Dat je bij een uitzendbureau per week betaald krijgt is omdat men iedere week het urenbriefje dat je inlevert verwerkt en dan meteen de gewerkte uren uitbetaald. Bij andere bedrijven worden die gegevens 1x per maand (of 4 weken) verwerkt en daarna uitbetaald.

Soms kun je bij een uitzendbureau wel afspreken dat je per maand betaald wordt maar de meeste bedrijven gaan niet akkoord met wekelijkse betalingen. Dit kost de administratie die dit moet afhandelen dan te veel tijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding