Kan de gemeente helpen bij het vinden/verwijzen naar een winkel/atelierruimte?

Ik hoor soms dat de gemeente de mogelijkheid biedt om een tijdelijke (gratis) zonder huur een ruimte kan verhuren!, is dat zo?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Poet
9 jaar geleden
Dat kan best zo zijn. een gemeente heeft allerlei kantoren en gebouwen. Soms staat er het eea leeg. Bij ons is de gemeente een paar jaar terug gefuseerd met andere gemeenten odat diverse kantoren overbodig werden. Daarom wordt die ruimte nu voor niets of weinig kosten gebruikt door kunstenaars en een 1€ shop.
Dus probeer het. Bel je gemeente en de gemeenten in de omgeving.
Poet
9 jaar geleden
Of leegstaande schoolgebouwen. die zijn meestal namelijk ook eigendom van de gemeente

Antwoorden (1)

De gemeentes hebben beleidsvrijheid om zaken te doen te regelen, maar het behoort niet tot de kerntaak om deze dienst verlenen, dus ik ben bang dat het een broodje aap is.

Maar iemand die de weg zeer goed weet en gebruik maakt van de juiste regeltjes en formulieren en ambtenaren en gemeenteraadbesluiten zou het voor elkaar kunnen krijgen. Het is sterk afhankelijk van de locale situatie en de tijd in het jaar. Soms hangt er af of er nog budget is en of het budget op moet.