Heb je recht op ww als je ontslagen wordt wegens slecht functioneren?

Toegevoegd na 33 minuten:
Extra uitleg: het is een fictieve situatie, dus "stel dat". Ik heb momenteel een vast contract voor onbepaalde tijd.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat hangt ervanaf.
Een van de regels om recht te krijgen op ww is dat er geen sprake is van "eigen schuld" bij het werkloos worden. Als je je zodanig gedragen hebt dat de werkgever je wel "moest" ontslaan, verkleint dat de kans op ww.

Alles hangt ervan af hoe het UWV het ontslag beoordeelt.

Toegevoegd na 6 minuten:
Overigens wordt zo'n ontslag niet zomaar goedgekeurd door het UWV. Hij moet echt aantonen met een dossier dat hij van alles heeft geprobeerd (gesprekken, waarschuwingen, verbetertrajecten) om je beter te laten functioneren maar dat niet heeft geholpen.
Computoon
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

kijk even op uwv.nl
is dit aan het einde van je contract gebeurd of op staande voet?
als je contract af loopt en je niet op staande voet ontslagen bent heb je recht op uitkering volgens mij ;)
maar voor de zekerheid kun je morgen het uwv bellen die kunnen je alles uitleggen!

sterkte!