politie agent net als in flikken maastricht ?

Het klinkt misschien een beetje apart maar ik wil later heel graag bij de politie. Alleen ik wil zeg maar precies hetzelfde doen als Romeo en Marion in Flikken Maastricht. Ik heb mijn mavo diploma gehaald maar hoe heet het precies wat zij doen en kun je dat doen met een mavo diploma ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gewoon bij de politie gaan en dan door leren . Of ! Een betere voor opleiding vwo , of hbo en dan direct hoger instromen maar dan meestal toch eerst blauw op straat . Zelfs met een universitaire opleiding kan je nog bij de politie . Ja bij mavo ligt het wel aan je vakken pakket en aan je geschikt heid . Ga nou maar eerst je mavo goed afmaken en dan liefst nog iets meer en ga dan die pet passen . Succes

Antwoorden (1)

Hun functie wordt brigadier genoemd. Om Brigadier te kunnen worden bij de politie zal de gegadigde moeten doorgroeien binnen de politieorganisatie. Voor externen is het niet mogelijk te solliciteren.

De werkzaamheden van de Brigadier beslaan het reguliere politiewerk (van de agent) zoals reageren op meldingen, verdachten arresteren en bekeuringen uitdelen. De Brigadier geeft daarnaast leiding aan een grotere of meer specialistische groep politiemedewerkers dan de Hoofdagent. De Brigadier ontwikkelt en coördineert de uitvoering van plannen omtrent het verminderen van criminaliteit of andere ongewenste zaken in de samenleving. Tevens heeft de Brigadier de mogelijkheid om specialisten te betrekken bij zaken waarvoor hij niet bevoegd is of waarvoor afspraken zijn gemaakt binnen de politieorganisatie. Hierbij valt bijvoorbeeld te denken aan het inschakelen van de Recherche of de Mobiele Eenheid wanneer dit nodig is.

Afhankelijk van het instapniveau (Surveillant, Agent of Hoofdagent) dient er een opleiding van zo'n twee tot vier jaar gevolgd te worden. Deze opleiding bestaat uit een theoretisch onderdeel in de schoolbanken, afgewisseld met de toepassing van het geleerde in de praktijk. Na afronding van de opleiding dient de toekomstige Brigadier een werkervaring van enkele jaren als Hoofdagent te hebben voordat hij kan solliciteren naar een functie als Brigadier. Wanneer de Brigadier in spé wordt toegelaten, dient hij een interne politieopleiding van drie jaar te volgen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Voor de opleiding tot hoofdagent moet je minimaal in het bezit zijn van een vmbo-gl/tl diploma en 18 jaar oud zijn. Je mentale weerbaarheid en lichamelijke conditie zijn ook belangrijk. Want het politiewerk kan best heftig zijn. Je kunt alleen starten met de opleiding als je de selectieprocedure hebt doorlopen.

Vmbo-tl is te vergelijken met de oude mavo. Dus je hebt de geschikte vooropleiding.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+, goed en een uitgebreid maar duidelijk antwoord!