Kan ik ontslagen worden als ik ziek thuis zit en me jaar contract is afgelopen?

Ik werk via een uitzendbureau bij een bedrijf. Dat bedrijf beëindigen alle relaties via dat uitzendbureau. Dus ook met mijn. Nu zit ik op dit moment thuis met gezondheidsprobleem. En me jaar contract is afgelopen. Mag het uitzendbureau me nu ontslaan of mag het niet omdat ik nog in de ziektewet zit.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Een jaarcontract is een overeenkomst voor bepaalde tijd. Die loopt af als die bepaalde tijd voorbij is, helemaal vanzelf, en het maakt dan ook niets uit of je ziek bent.

Wat ik overigens wonderlijk vind aan het verhaal is dat je het ook hebt over een uitzendbureau. Met een uitzendbureau heb je wel een overeenkomst, maar dat werkt fundamenteel anders dan een contract voor bepaalde tijd.

Als de klus bij een bepaald bedrijf is afgelopen (ofwel: als je als uitzendkracht niet meer bij dat bedrijf werkt) heeft een uitzendbureau geen enkele verplichting om je opnieuw uit te zenden, en zolang je niet wordt uitgezonden, krijg je niet betaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitzendbureaus kunnen flexkrachten ook contracten voor bepaalde en onbepaalde tijd aanbieden.
Ja, je contract loopt af en je baas hoeft dat niet te verlengen. Dat betekent niet dat je zonder inkomen komt te zitten, want voor zulke gevallen bestaat de ziektewet nog steeds. Neem daarvoor contact op met het UWV bij jou in de buurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ze kunnen je overeenkomst beeindigen maar je meld je ziek aan voor een ww uitkering. De eerste tijd ben je dan ziek in de WW ook hier kennen ze de ziektewet. Pas als je weer beter bent moet je solliciteren en je aan de regels houden die er gesteld worden aan een WW uitkering. Er zijn hiervoor goede regels binnen de WW.