is het mogelijk met vmbo kader naar mbo 4 te gaan?

Beste mensen ik heb vmbo kader en wil naar mbo 4 zodat ik naar hbo master kan gaan ik wil officier van de marechaussee worden vandaar dat ik hbo wil maar is het dus mogelijk wat ik net benoemde?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
23.1K

Het beste antwoord

Ja, je kunt van VMBO Kader naar MBO4. De toelatingseis voor MBO4 is kaderberoepsgerichte,- gemengde of theoretische leerweg. En met MBO4 ben je weer toelaatbaar op het HBO. Dus de route die je noemt is inderdaad mogelijk. (als je alles haalt natuurlijk, maar dat spreekt voor zich)
Vraag je decaan om informatie. Hij of zij weet er alles van, ook welke MBO-opleiding je het beste kunt kiezen. Je moet je trouwens snel gaan aanmelden, omdat 1 april bij veel opleidingen de uiterste datum is. Vandaag dus :-)
Moeilijker kan het worden om bij de Marechaussee te komen. Maar dat weet je waarschijnlijk wel, omdat je je verdiept hebt in het werken bij de Marechaussee.
http://www.werkenbijdemarechaussee.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus ik kan niet van kader naar havo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat kan niet. Iemand van VMBO-Theoretisch kan wel naar Havo.
Weet je trouwens wel dat je op het MBO ook kunt kiezen voor een opleiding die voorbereidt op werken bij de Marechaussee? Dat had je decaan eigenlijk moeten vertellen. Ook dat je je al moet aanmelden omdat het nu al 1 april is. Waar woon je? Als je dat even vertelt kan ik voor je opzoeken welke opleidingen er dichtbij zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik woon in Spijkenisse, maar die opleiding bereid je volgens mij alleen voor op het gewone marechaussee werk en niet op het officier zijnde want daar komt meer bij kijken want je bent tevens ook hulpofficier van justitie dus is rechten dan geen goeie keuze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt. Maar het kan een goed idee zijn om binnen de Marechaussee verder te groeien. Jouw voornemen om MBO en HBO te doen voor je bij de Marechaussee terecht kan is best een lastige: je bent dan minstens 6 jaar bezig. En dan komt de aanmelding pas. Ben je al naar een voorlichtingsbijeenkomst geweest? Zelf heb ik die wel eens bijgewoond en toen vielen er tijdens die dag al redelijk wat mensen af vanwege de strenge eisen. Zij zagen het bij voorbaat al zwaar in.
http://www.werkenbijdemarechaussee.nl/contact_vr_toelating.html
Maar je kunt natuurlijk prima voor een MBO en HBO kiezen. Je hebt dan tenminste een beroep geleerd en kunt daarmee aan het werk, ook als het je niet lukt om bij de Marechaussee aangenomen te worden.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je hiermee: ""Jouw voornemen om MBO en HBO te doen voor je bij de Marechaussee terecht kan is best een lastige: je bent dan minstens 6 jaar bezig. En dan komt de aanmelding pas.""?

Andere antwoorden (1)

Het ligt er maar net aan naar welke MBO opleiding je naar toe wil. Sommige mensen bij mij in de klas beginnen met een 4 jarige niveau 4 opleiding en ik begin op niveau 3 en eindig met een niveau 4 diploma in 3 jaar. In een intake gesprek komt de school erachter of jij wel geschikt bent voor een MBO niveau 4 opleiding want van kader naar MBO 4 is een aardig grote stap.

Toegevoegd na 1 minuut:
Waarom ga je trouwens niet door naar havo? Dat scheelt je 2 jaar.