sinds 4 mnd met burnout thuis. contract eindigt over 4 mnd en wordt niet verlengd, moet ik in tussentijd verplicht blijven reïntegreren?

Van mijn leidinggevende hoef ik niet per se de komende 4 maanden nog te komen werken. Wel krijg ik gewoon uitbetaald. Pas afgelopen week voor het eerst bij bedrijfsarts geweest. Ik moet nu van 1 dagdeel naar 2 dagdelen per week opbouwen. Nu ik weet dat mijn contract niet verlengd gaat worden voel ik geen nut meer om hier te blijven uitbouwen. Het doel namelijk terugkeren in mijn huidige functie is niet meer van toepassing. Ik verwacht dat mijn functie spoedig door een ander ingevuld gaat worden. Voor mij komt dit psychisch gezien niet ten goede van mijn herstel en ik zou liever die tijd dan nu besteden aan solliciteren. Ben ik toch verplicht door te gaan met mijn reïntegratie tot mijn contract eindigt over 4 maanden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je re integratie moet hoe dan ook doorgaan.
In wat voor vorm dat gebeurt is nog maar de vraag.
Ik raad je sterk aan om alles goed uit te leggen aan de bedrijfs arts , en zeker hoe je je mentaal voelt bij dit alles.
Grote kans dat er een passende oplossing komt omdat men een terugval zoveel mogelijk wilt voorkomen en . Ik weet niet hoe lang je al een burn out hebt maar re integratie kan makkelijk maanden duren.
Kijk ook eens naar onderstaande link , misschien dat je hier wat aan hebt.

http://www.uwv.nl/Particulieren/ik_ben_ziek/ik_ben_ziek_en_heb_geen_werkgever_meer_na_1_januari_2013/ziek_en_geen_werkgever_meer/contract_loopt_af_tijdens_ziekte.aspx