Moet je op een CV ook héél kort geduurde (vakantie)werken vermelden?

Sommige vakantiewerken die ik had, duurden niet eens 1 maand.. Hoef (of moet) je die ook vermelden op je CV?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Je bent niet verplicht om iets te melden op je CV. Wel wordt er geacht dat je het naar waarheid invult.

Dus als je vakantiewerk belangrijk vindt om te melden dan kun je dit doen. Dit raad ik wel aan als je verder niet veel werkervaring erop hebt staan. Als je dat wel heb, dan kun je het weglaten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
En het is vooral van belang wanneer dat vakantiewerk aantoont dat je kwaliteiten voor werkzaamheden in die vacature hebt die niet uit je opleiding blijken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zeer goede toevoeging Amadea! Jammer dat ik geen duim omhoog kan geven bij reacties. ;-)
ronron1212
9 jaar geleden
Het is eerder belangrijk om te laten zie als je net van school bent om te laten zien dat je tijdens je studie hebt gewerkt. Vakantie werk dracht niet erg bij aan ervaring voor een echte baan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als dat het enigste werkervaring is dat je hebt, doen. Als je bijvoorbeeld 3 andere hebt van 3+ maanden lang. Dan zou ik het weg laten.
Bordensteker
9 jaar geleden
Maar als je in een korte vakantiebaan nou net een belangstelling of eigenschap van jezelf ontdekt hebt die een aanbeveling of motief kunnen vormen om jezelf juist ergens geschikt voor te vinden, dan zou een vermelding van dat werk op je CV niet misstaan. Zo ben ik in mijn belangrijkste banen gerold, waar ik eigenlijk niet de vereiste vooropleiding voor had.