Wat is een goed zelfhulp boek bij loopbaanbeslissingen?

Ik zit een beetje in de knoop met mijn werk.
Heb een hogere opleiding en vaardigheden genoeg. Het komt er alleen onvoldoende uit.
Zijn er misschien mensen hier die dit ook hebben gehad en toen een goed boek hebben gebruikt? .

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Antwoorden (7)

Als je duidelijk krijgt wat je voelt... en als je helder krijgt wat je sterker maakt en wat je verzwakt... Dan is dat het beste zelfhulpboek wat je je maar kunt wensen. Zo makkelijk is dat niet hoor. Je voorkeuren en afkeuren zijn zo vervuild door je opvoeding, reklame, trauma's van vroeger enz enz, dat het een hele kluif is om precies erachter te komen, wat ik nu ECHT wil...

maar je eigen gevoel is een goede maatstok om te beginnen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat moet je zelf ontdekken, daarom dat ik je geen boek aanraad...
Een van de boeken dit echt hielp was "Zen and the art of maintaining motorbikes" een standaardwerk naar de zoektocht van je wil doen met je leven.Auteur ontglipt me. Wat Apple corporation aanraadde aan zijn mensen bij loopbaanbeslissingen is : neem een sabbaticaal jaar (als je de mogelijkheid hebt) Ik heb het een half jaar geprobeerd (gebrek aan middelen ) en mijn beroepskeuze daarna was zeker beter, omdat je relativeert en andere prioriteiten stelt zonder enige stress , alleen in functie van je talenten; Succes
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Auteur is Robert M. Pirsig.
Durven dromen doen van Ben Tiggelaar is er een.
Loopbaanzelfbesturing van Adriaan Hoogendijk is een ander.
Beiden gelezen en gebruikt voor mijn beslissingen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is er een bepaald bedrijf of instelling waar je zelf graag zou willen werken?
Zo ja: misschien daar eens een gokje wagen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Inderdaad kan ik eerder genoemde boeken ook aanbevelen. Ook boeken van Stephen Covey zijn inspirerend op dit gebied. Je vraagt duidelijk om een boekentip. Ik zou echter eerder een andere tip willen geven, zowel als ervaringsdeskundige als inhoudelijk expert op dit gebied. Kijk niet alleen naar je vaardigheden, maar ga nog dichter naar jouw eigen kern. Kijk wat jouw kracht is en pak die op. Een boek kan zeker verhelderend zijn, maar eerder denk ik nog aan een klankbord. Je hebt je eigen blinde vlekken en kunt alleen in een cirkel redenen. Mocht je vrijblijvend een gesprek willen hebben om voor jezelf alles op een rijtje te willen zetten, neem dan gerust contact op via onderstaande link. Wat mij betreft is het doel om duidelijk te krijgen welke werkzaamheden en werkomgeving jou inspireren, waar jij energie van krijgt en dan en plan van aanpak hoe je dit kunt concretiseren.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik wil nog even benadrukken, kosteloos en vrijblijvend. gewoon omdat we hier zijn om elkaar te helpen.
Ik heb niet de intentie hier een commerciële stunt uit te halen of reclame te maken.
Gedachtemanagement van Herman Beuker. Heb het boek ooit eens gekocht uit pure interesse. Had verder geen problemen met mijn werk of uitingen. Hoe denken we eigenlijk en waarom denken we zo? We creëren zelf voor een groot deel onze angsten en teleurstellingen. Herman Beuker legt uit hoe we dit doen en kunnen voorkomen. Zo ontdekken we niet alleen hoe we zelf denken en hoe we dit kunnen verbeteren, maar we ontdekken ook hoe de mensen om ons heen denken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het boek "Welke kleur heeft jouw parachute?" schijnt ontzettend goed te zijn. Heb hem zelf niet gelezen trouwens.