Is een verkoopmedewerkster hetzelfde als kassiere?

Ik wil bij de HEMA solliciteren voor 'verkoopmedewerkster', maar wat moet ik daar onder verstaan, gewoon caissière?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, een caissière staat alleen achter de kassa en bediemd de kassa. Een verkoopmedewerkster heeft meerdere taken dan alleen de kassa bedienen, bijvoorbeeld klanten advies geven, klanten te woord staan etc.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat het een menging is van cassiere en vakkenvuller. dus als het rustig is wordt er van je verwacht dat je meehelpt in de winkel etc.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik denk dat het gewoon de mensen zijn die rondlopen in de winkel, mensen helpen, alles op orde houden, etc...

Antwoorden (2)

Een kassière werkt alleen aan de kassa. Een verkoopmedewerkster kan allerlei klusjes doen, ook eventueel als kassamedewerkster.

Toegevoegd na 45 seconden:
Met klusjes bedoel ik werkzaamheden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een verkoopmedewerkster is in principe een andere functie dan caissière.
Als verkoopmedewerkster (ook wel verkoopster genoemd) heb je een duidelijk afgebakende functie waarbij je met kennis van zaken de klanten bedient en adviseert met als doel uiteindelijk producten uit de winkel te verkopen.
Denk daarbij aan medewerkster afdeling raamstoffering (gordijnen en vitrage) of de foto- of versafdeling.

BIj de HEMA zal de functie verkoopmedewerkster echter veel ruimer omschreven worden. Dan houdt dat in dat alle voorkomende werkzaamheden op de winkelvloer tot haar taken zullen behoren. Dus van vakken hervullen tot kassa-assistentie en van afdelingsverkoopster tot promotiemedewerkster en alles wat daar tussenin zal vallen, zoals het schoonhouden van de winkel.

Ook de HEMA wil tegenwoordig voor een dubbeltje op de eerste rang zitten met haar personeelsbeleid.