Ik ben 48 jaar, 13 jaar in dienst bij dezelfde werkgever als kraamverzorgende voor 109,2 uur per maand wat hoor ik te verdienen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Overgenomen van website;

In de kraamzorg zijn er verschillende organisaties die kraamverzorgers in loondienst nemen. Daarnaast kiezen veel mensen ervoor om als zelfstandige (zzp'er) te werken. Kraamzorginstanties kunnen op die manier de zorg van deze zelfstandigen via bemiddelingsorganisaties of rechtstreeks aanvragen.

Als werknemer in de kraamzorg kun je vallen onder twee verschillende cao's, de cao VVT (Verpleeg-, Verzorgingshuizen en Thuiszorg) en de cao Thuiszorg. De kraamverzorgende wordt ingedeeld in functiegroep 35 en krijgt dan een minimum brutoloon van 1691 en een maximum van 2455 euro per maand.

Wanneer de kraamverzorgende ook verpleegtechnische handelingen kan verrichten, wordt hij of zij doorgaans in de functiegroep 40 ingedeeld. Daarbij hoort een een minimum brutoloon van 1784 en een maximum van 2640 euro per maand.

----

Je salaris is afhankelijk van je uren per week, je ervaring, je verantwoordelijkheid en hoe lang je ergens werkt. Raadpleeg je CAO voor meer informatie
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het minimum loon voor jouw leeftijd is 8,6 euro. Berekend via deze site: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/minimumloon/vraag-en-antwoord/hoe-hoog-is-het-minimumloon.html

Met 109,2 uur werken zit je dan op 942 euro bruto in de maand.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je al 13 jaar bij dezelfde werkgever zit, mag ik toch aannemen dat je wel meer verdient dan het minimumloon.
Ritsuka
9 jaar geleden
Wat hoor ik te verdienen is de vraag, minstens het minimum loon. Verder zijn er niet echt specifieke regels voor.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Om te beginnen, ik heb je NIET gemind! Maar ik mag toch aannemen dat je ook in de zorg wel recht hebt op een periodieke salarisverhoging, vooral als je goed voldoet en dat doe je als jouw baas je in die 13 jaar nog niet op straat geschopt heef.
Compensatie +
Voor een precieze loonberekening zijn er meer gegevens nodig. Op Loonwijzer kan je zelf je salaris checken:

http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/salarischeck?job-id=5321040000000

Ruwe schatting 109/163 * €2850 = €1800 bruto/maand