Wie weet hoe als werkgever om te gaan met reiskostenvergoeding ivm OV chipkaart ?

Reiskosten vergoeding mbt nieuwe OV chipkaart.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Antwoorden (3)

reiskostenvergoedingen zijn afgesproken in het c.a.o.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De reisaftrek is een aftrekpost voor wie met openbaar vervoer in het woon-werk-verkeer reist. Een zogenaamde openbaar-vervoer-verklaring is vereist voor werknemers.
Zelfstandigen kunnen gewoon hun vervoersbewijzen bewaren en als kosten boeken. De hoogte van de reisaftrek is gekoppeld aan de afstand tussen woning en werk en aan het aantal reisdagen

Zie bron
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij het opladen van de OV chipkaart kan er een aankoopbon worden uitgeprint. Deze dient dus ingeleverd te worden en kan dan gedeclareerd worden.