Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag een jaarcontract eenzijdig worden opgezegd voordat deze in gaat?

Ik ben gymnastiekleraar. In december heb ik op een nieuwe school een contract gekregen voor een half jaar. Als ik goed zo presteren wordt dit contract aan het einde vh jaar een contract voor 1 jaar. In juni kreeg ik een email dat dit het geval was. Ik heb nog niets ondertekend.

Afgelopen week stopte een andere gymdocent met zijn uren. De vraag was of ik die uren over wilde nemen, zo niet, dan gaan ze mijn uren ook in de vacature plaatsen.

Kan en mag dit zomaar?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
911
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt geen contract gekregen, je hebt een aanbod gekregen, als je niet reageert, niets tekent, is er dus niets.
Door de gewijzigde omstandigheden [andere gymdocent stopt] is hun uitgangspunt ook gewijzigd en er was geen getekend contract dat hen tegenhoudt...
Vandaar de vraag aan jou, wil je die uren erbij? anders maken we er een nieuwe vacature van inclusief jouw uren...
Jammer als je eigenlijk toch had gewild.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ben jij al, al dan niet mondeling of per e-mail, akkoord gegaan met hun aanbod voor een contract tot het einde van het jaar?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je hebt een jaar contact liggen, maar nog niet getekend. Nu heb je daarnaast een aanbod gekregen voor meer uren. Nu zou ik het jaar contract teken. Maar het aanbod voor meer uren vriendelijke afwijzen. Want je hebt die uren al gevuld.
Indien je in gaat op het aanbod voor meer uren, dan breek je contractbreuk bij de andere school.

Bedenk zeer goed wat je wil en ga in onderhandeling/gesprek met de beide scholen. Misschien zou een gesprek met de twee scholen en jou aan een tafel het meest eerlijkste zijn.