Ik ben 16 jaar, ik wil werken in de bediening in Amsterdam zonder ervaring? Weet iemand een cafeetje, lunchroom of restaurant waar dat niet nodig is?

Ik ben 16 jaar en woon in Amsterdam. Ik zou graag een baantje in de bediening willen, maar als ik zoek op internet staat er bij elke vacature dat ervaring vereist is. Weet iemand een cafeetje, lunchroom of restaurant waar dat niet nodig is?

Toegevoegd na 37 minuten:
En nu heeft goeievraag.nl opeens mijn vraag veranderd en kan ik het niet meer terug veranderen, maar het klopt ongeveer nog wel.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Thuis oefenen , met uit serveren , netjes afruimen , bestellingen op nemen met je huis genoten enz . Het moeilijkste , blijf lachen , wie heeft wat besteld , het lopen met de borden . Dan bluf je ik heb ervaring , ja , op een zgn camping , club huis , zeg gewoon ik doe het !!! Let maar op ! Geef mij maar een kans . Ze willen uitstraling , zelfverzekerdheid , en dat je doortastend bent . Succes.
paulus811
10 jaar geleden
Je mag ook bij mij thuis oefenen!
paulus811
10 jaar geleden
Kapperkort heeft gelijk. Wees spontaan en oplettend. Dan heb je aan mij een goede klant.

Het beste antwoord

Kapper kort gaf een goede tip om thuis te oefenen, maar je kan ook bijvoorbeeld in het verenigingsleven (voetbal, jeugdsociëteit) vrijwillig achter de bar gaan staan. Ze hebben je graag en daar doe je dan ervaring op. Loop daar maar eens naar binnen.

Voor de rest, gewoon bij een horecagelegenheid naar binnen lopen (paar keer doen zodat je daar ook meer ervaring in hebt) en enthousiast zijn en jezelf voorstellen aan de chef en zeggen dat je werk zoekt. Krijgen ze gelijk een indruk van je, en jij van hen.

Onthoudt goed: een 16-jarige met ervaring is net zoiets als een schaap met 5 poten. Oftewel, je kan op deze leeftijd nog niet veel ervaring hebben.

Ik wens je veel succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In het AC restaurant wordt niet gevraagd om ervaring, dit bedrijf valt onder Auto grill. Je kunt er solliciteren als allround medewerker. Mijn buurmeisje werkt er ook, zonder dat ze ervaring had.

Toegevoegd na 4 minuten:
Allround medewerker, hieronder valt ook de bediening, maar ook afwassen, werkzaamheden achter de bar en schoonmaken vallen onder je werkzaamheden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op dit moment werkt dat zo omdat er veel vraag is en weinig werk. Die tenten hebben enorm last van de crisis dus waar ze vroeger weinig keus hadden kunnen ze nu eisen stellen. Je moet wel ergens gaan werken want het helpt wel dat je al een baantje hebt gehad dus begin dan maar bij de Mac Donalds of iets dergelijks. Dan kun je dat in ieder geval op je CV zetten. Verder mag een 16 jarige nog niet tot na 23 uur werken dus pas met 18 heb je meer kans op zo'n baantje. http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/jongeren-en-werk/vraag-en-antwoord/hoeveel-mogen-jongeren-van-16-en-17-jaar-werken.html