Hoe geef ik privéles?

Normaal gesproken sta ik voor een klas van 30 leerlingen, nu ga ik in de zomer privélessen geven aan een stel in hun eigen huis. Ik heb nooit les gegeven aan volwassenen en zeker niet privé. Wat te doen? Wat verander ik?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je verandert grotendeels je ''benadering''.

Bij het lesgeven aan een klas behandel je een algemene draad van stof dat moet worden behandeld.

Bij privé lesgeven kan je meer richten op het individu.
Voorbeeld: Stel jij geeft les in de engelse taal. De student heeft 1 jaar stage gelopen in een Engels hotel. Hij/zij spreekt goed engels, redelijk in grammatica maar is slecht in het schrijven.

Richt je dan op het schrijven van de student.

Inventariseer en train de zwaktes.