Ben ik verplicht om naar de bedrijfsarts te gaan wanneer ik niet ben ziekgemeld?

Ik werk sinds een aantal weken op een nieuwe school. Nu heeft de directie aangegeven dat zij de lichte trilling in mijn handen als een probleem zien voor mijn functioneren als leerkracht.
Hierop heb ik geantwoord dat dit medisch gegrond is en hier geen oplossing voor bestaat.
Nu ben ik gebeld door personeelszaken dat er een afspraak voor mij is gemaakt bij de bedrijfsarts.

Ik ben niet ziek geweest. Ben niet ziek gemeld. Dus zie de reden niet waardoor ik naar de bedrijfsarts zou moeten gaan.

Daarnaast heb ik geen enkele reden gekregen waarvoor ik mij moet melden of wie mij hiervoor heeft opgegeven.

Wat zijn de keuze's die ik heb? Mag ik weigeren? Hoor ik de reden en uitnodiging zwart op wit te krijgen etc? Dus wat zijn mijn rechten en plichten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ook bedrijfsartsen hebben zwijgplicht, dus kan je bij hem/haar ook je ongenoegen uiten over de gang van zaken en tekst en uitleg vragen. Bovendien kan je zelf vertellen waarom je handen trillen en zo de zaak ophelderen. Doe je dat tegen een leek (directie) dan is er geen kennis van de onderliggende functies en kunnen zij ook geen oordeel vellen, of, wat erger is, ze vellen een verkeerd oordeel. Ga er maar heen, dat is voor jou beter en veroorzaakt ook geen wrijving.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100