Ik kan geen werk vinden. Wat moet ik nu doen?

Help! Ik kan geen werk vinden. Ben al bij talloze uitzendbureau's langs geweest. Graag adviezen & tips alstublieft.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
14.1K

Antwoorden (26)

Doorgaan tot je er een hebt...

Net als sla wassen: hoe lang moet dat... Tot die schoon is... zo ook hier...

Het is niet anders... helaas...

Toegevoegd na 2 minuten:
Pak het anders aan dan alle andere, doe andere manieren dan anderen doen, doe je hetzelfde, dan krijg je hetzelfde...

Als het simpel was, dan was er geen werkloosheid...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Begin een bedrijf. Koop koelkasten via marktplaats, knap ze op en verkoop ze voor meer. Koop een ladder en een zeem en ga glazenwassen voor € 20,-. Waar ben je handig mee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt je eigen inlaten schrijven bij meerdere uitzendburo's en iets minder selectief zijn als ze je een baan aanbieden als je werkt kom je makelijker aan een baan

Toegevoegd na 48 seconden:
je kunt ook voor je eigen beginnen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitzendbureau's doen vaak waardeloos werk.
Neem het heft in eigen handen en zoek naar de baan die op jou wacht op een vacaturesite!

www.vacaturekrant.nl

www.nationalevacaturebank.nl

www.werk.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelfs niet op werk.nl?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitzendbureaus doen vaak prima werk, maar de meeste mensen hebben niet door dat zij als werkzoekende niet de klant zijn. Het bedrijf dat personeel zoekt is de betalende klant. Als je je inschrijft en dan rustig achterover leunt terwijl je wacht op service, zal een intercedent niets voor je doen. Die stuurt alleen kandidaten die wel gemotiveerd overkomen. Als ze slechte kandidaten sturen, raken ze hun klant namelijk kwijt aan de concurent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Men zit op goed, gemotiveerd en flexibel personeel te wachten. Ben jij dat? Dan heb je absoluut kans dat het lukt. Ben jij dat niet? Zorg dat je het wordt!
Proberen via je netwerken aan werk te komen.
Vraag of je vrienden, familie , kennissen met je mee willen denken en of zij jou kunnen helpen met ingangen om ergens binnen te komen. Iedereen kent gemiddeld ruim 500 mensen en die mensen ook weer 500 mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het voorjaar komt eraan, zet in plaatselijke huis aan huis bladen een opvallende advertentie als b.v. klusjesman, werk voor in de tuin, al ben je geen tuinman misschien een tuin bemesten, van blad ontdoen, gras verticuteren enz. kan iedereen, je kunt ook een honden uitlaatservice beginnen, folders wegbrengen kun je ook onderweg rondbazuinen dat je werk zoekt, kortom het moet lukken. in ieder geval heel veel succes ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk op verschillende vacature sites en kom zelf in actie. Ook kun je een open sollicatiebrief versturen naar organisaties waar je graag zou willen werken, maar waar momenteel geen vacature is.
Je kunt ook gaan netwerken. Wil je graag bij een organisatie werken, dan kun je een gesprek aanvragen voor meer informatie over die organisatie bijvoorbeeld. Door je interesse te tonen en jezelf te laten zien zullen ze je in hun achterhoofd houden als ze wel een vacature hebben.
Wacht niet af op uitzendbureau's.. je wil toch niet zo lang afhankelijk zijn van anderen? Neem zelf het initiatief en wees niet té kritisch met een groot eisenpakket aan voor je toekomstige baan als je al lang aan het zoeken bent, want dat werkt ook niet echt.
Je kunt ondertussen ook iets tijdelijks gaan doen, iets totaal anders waar wél werk in te vinden is..
Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het probleem dat je geen werk kunt vinden wat bij je past, of dat je overal wordt afgewezen?

In het eerste geval kun je beter eerst goed nadenken over wat bij je past en waar je goed in bent.
Hier zijn een hoop tests over te vinden op internet.

In het tweede geval kun je het beste eens hard gaan nadenken over de reden waarom je steeds afgewezen zal worden, en op basis daarvan aan een oplossing werken.
Je kunt de bedrijven zelf ook vragen waarom je wordt afgewezen.

Zou het kunnen liggen aan een sollicitatiebrief? Laat deze eens lezen aan iemand die er enig verstand van heeft of zoek op internet voor goede tips.
Zou het kunnen liggen aan de manier waarop je je presenteert? Probeer eens via een rollenspel een sollicitatiegesprek met iemand uit, om te kijken hoe je overkomt en wat je zou kunnen verbeteren.

Misschien mis je diploma's. Je kunt hogerop komen via een opleiding, cursussen of eerst ergens stage te lopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet opgeven. Ik zit ondertussen bijna een jaar thuis. Als je opgeeft vindt je zeker niets meer. Positief blijven dus.

Wat je kunt doen is je laten omscholen, of dit zelf doen. En dan in een beroep waar veel werk in is. Het moet je wel liggen natuurlijk.

Maar blijven zoeken en blijven actie ondernemen. Niet opgeven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tot mijn 40e nog nooit een diploma gehad en nog nooit zonder werk gezeten.
Gewoon van alles aanpakken.
Al moet je bij de Mac Donald of de plaatselijke supermarkt aan de gang. Je maakt meer kans met een baan dan lang werkeloos.

P.S.
Heb inmiddels wel een diploma en een prettige baan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer uit te vinden met welke bijscholing- of omscholingscursussen je je kansen flink kan vergroten.

Pas je kunnen dus aan aan de eisen, en blijf inderdaad aan de slag, al is het vrijwilligerswerk, elke actieve tijd is goed voor je cv, elk gat is slecht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
meld je bij het uwv en laat ze en omscholing voor je regelen en de tijd dat je een opleiding doet krijg je een uitkering .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het UWV ziet 'em aankomen: "Regel eens een omscholing voor mij en geef me intussen een uitkering!" Dan moet je toch echt met een beter verhaal komen.
Heb je je alleen *ingeschreven* bij talloze uitzendbureaus, of zoek je ook actief bij talloze uitzendbureaus?

Er zijn zoveel mensen die zich inschrijven. Als je vervolgens je gezicht nooit laat zien en niet zelf reageert op het aanbod dat de meeste uitzendbureaus gewoon online hebben staan, verdwijn je onder op de stapel.

Als er dan geschikte banen zijn, stuurt een intercedent altijd degenen die het beste overkomen. Dat zijn de mensen die laten merken dat ze actief zoeken en enthousiast zijn. Die hun gezicht regelmatig laten zien (uiteraard in een outfit die ook geschikt is voor een sollicitatie!) en die zelf reageren op beschikbare banen.

Kijk dus dagelijks op de websites van al die uitzendbureaus wat er voor nieuwe vacatures zijn. Zodra je een vacature ziet waarvoor je ongeveer (hoeft niet exact!) aan de eisen voldoet, bel je je intercedent. Sta ook klaar om een motivatiebrief en aangepast CV aan je intercedent te mailen.

Daarnaast laat je aan de intercedenten zien dat je gemotiveerd en representatief bent. Ga iedere dag bij één of twee uitzendbureaus langs. En dan bedoel ik de uitzendbureaus waar je al ingeschreven staat. Kijk dan samen met je intercedent de beschikbare vacatures door, misschien is er iets waar je zelf niet aan gedacht had maar waar hij/zij je wel geschikt voor vindt.

Andere tips:

- Zoek op vacaturesites. Sla kranten open. Uitzendbureaus zijn niet de enige manier om aan het werk te komen.

- Loop regelmatig even door de winkelstraten van je woonplaats. Er hangen ook bij jou vast wel briefjes voor winkelruiten waarin om personeel gevraagd wordt. Kleed je netjes aan en neem een uitgebreid CV mee, dan kun je meteen naar binnen lopen om meer informatie over de baan te vragen en te solliciteren.

- Wees niet kritisch. Dat is een luxe die je je nu niet kunt veroorloven. Kun je alleen een baan krijgen als putjesschepper, dan wordt je putjesschepper. Eérst een baan, dán pas een leuke en/of goedbetaalde baan. Dat helpt ook bij het vinden van werk: iedere baan staat beter op je CV dan 'werkloos'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Enige tips:
- heb je weinig ervaring, ga stage lopen
- schrijf je bij veel bureau's in en houd regelmatig contact
(tot ze gek van je worden)
- kijk veel in kranten en op internet naar passend werk
- vertel aan zoveel mogelijk mensen wat je voor werk wilt vinden
- ben bedrijven die jij interssant vindt en heb een goed verhaal over wat jij hen kan bieden
- ligt je lat misschien te hoog, stel hem bij (vanuit werk, kun je met meer rust iets anders vinden)
- school je desnoods om of bij
- kijk eens goed naar jezelf en ga na of er iets kan verbeteren aan je brief, je presentatie, je motivatie, je inzet etc. en werk daar aan
- houd vol en houd je ogen en oren open en het gaat je echt een keer lukken!

Succes!

Yvonne
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe lang zit je al thuis, en waar leef je nu van. Als je langer dan een half jaar werkeloos bent (ingeschreven bij het UWV) kun je in aanmerking komen voor een IRO traject, dat wil zeggen dat je recht hebt op eventuele scholing, of bijvoorbeeld dat een werkgever jou zonder risico kan aannemen met extra financiele tegemoetkoming. Zorg dat je een consulent krijgt bij het UWV (als jeal ingeschreven staat dus, gewoon bellen en vragen naar je consulent, en je niet af laten schepen door de telefoniste, gewoon zeggen ik wil graag eens met hem haar praten, de telefoniste hoeft niet alles te weten' In mijn geval kwam ik toen in aanmerking voor een opleiding en heb nu een leuke baan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon doorzoeken!
Je zou vast wel éénte vinden die bij jou past.
Succes!
Echt.
Er staan nu al heelveel nuttige antwoorden.
Gewoon doorzoeken.
Of vraag een WW -uitkering als het kan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waar woon je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan vrijwillgerswerk doen en ondertussen veel solliciteren,als de crisis voorbij is ,is er weer werk zat,maar dit is even een very bad time
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
of www.werkenbijdeoverheid.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan je wel een mogelijkheid bieden, maar dit is niet voor iedereen weggelegd. Het gaat wel over een eigen bedrijfje opzetten, waarin je geholpen word van A tot Z.
Helaas heb ik nog geen toestemming gevraagd om hier over uit te wijden. Ik heb me net pas aangemeld op deze site. Je kan me een mail sturen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is altijd werk te vinden in dit landje. Solliciteer bij de gemeentelijk plantsoenendiest, AH, Centrum voor werk, schrijf je in bij alle uitzendburo's in je gemeente en wat mij betreft alle gemeentes.
Zorg er tevens voor dat je omgeschoold wodt. Aan Japannologie heb je niet veel in dit landje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en als je daar allemaal geweest bent, en ze willen je niet want je bent te oud (41 jaar)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Centrum voor Werk en inkomen zullen je zeker helpen. Zelf ben ik gids op de Bataviawerf en de mensen die het tweede schip bouwen stromen allemaal in via CWI. Ze leren een beroep en krijgen een inkomen. De bedoeling is dat zij later weer instromen in het werkproces. Daar zitten zeker ook mensen van jou leeftijd bij. Er zijn veel van dat soort projecten in NL. Dus ga eens met die mensen praten. 41 jaar is tenslotte nog jong. En vergeet niet de suggestie over herscholing. Succes.
Je eisen bijstellen en genoegen nemen met minder. Er is altijd wat te doen. Onder je niveau werken is ook niet altijd verkeerd. Er komt later wel iets leuks voorbij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vakenvullen bij een supermarkt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij de thuiszorg hebben ze altijd mensen nodig en verdient best wel goed..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste,

Ik weet niet wat je juist zoekt of wat je zou willen doen ?
Allezins er zijn verschillende kanalen die je kan uit proberen, ga eens langs bij de (VDAB of de Werkwinkel),
daar ga je zeker interessante aanbiedingen vinden op weg naar werk ! Of solliciteer zelf (spontane sollicitatie), dit wordt meestal goed onthaald door de bedrijven waarvoor je solliciteert. In tussen kan je ook nog een bijscholing volgen om meer kansen te creeren op de arbeidsmarkt en zo je positie te verstevigen ! Je kan alleen slagen in je opzet als je zelf erin blijft geloven dat het lukt, en dan lukt het je ook, probeer het maar !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer eens om zelf werk te maken, door b.v oude
fietsen op te knappen, en dan te verkopen, of spullen
uit de kringloop te halen opknappen en verkopen.