Latijn en Italiaans in Gent sturen, is dat realistisch?

Ik ben (bijna) 17 en zit in 5 Gymnasium.
Nou weet ik niet wat ik moet gaan studeren, totdat ik een paar maanden geleden erachter kwam dat ik Latijn echt geweldig vond.
Ik ben bij een paar open dagen geweest en alleen van latijn werd ik heel enthousiast.
Nu kan alleen Latijn alleen in Amsterdam, en dat vind ik een afschuwelijke stad + ik heb geen geld om daar een kamer te huren.

nou ben ik ook een maand geleden in Rome geweest en ook dat vond ik geweldig. (elke Latijnse tekst MOEST vertaald worden) Italiaans vind ik ook echt een hele mooie taal.
Nu is het in Gent ook mogelijk om Latijn + Italiaans te studeren, echt ideaal.
één probleem:
ik woon in Eindhoven (wel 5 min. van het station maar).
Eindhoven - Gent = 144 km.

Is er überhaupt een verbinding met de trein?
Ik heb geen geld om op mezelf te wonen en treinen is nog altijd goedkoper.

Ik weet niet wat ik moet gaan studeren, alleen Latijn trekt me aan.
Rome was geweldig, ik wil deel uitmaken van het oude Italië en het nieuwe.
Latijn docent zit er dik in haha.

Dan zou ik een bachelor kunnen doen in Latijn + Italiaans en dan een master leraar? of hoe werkt dat? (ik kon dat op die site niet vinden)
De open dagen heb ik gemist want die waren op 15 maart en 22 maart (ik was van 15 t/m 22 maart in Rome XD)

heel handig allemaal. Ik ga sws nog mailen om een keer mee te kunnen lopen of iets dergelijks.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Met de trein is het zeer moeilijk,reisduur ong 3h15 minuten:dus dagelijks heen en weer lijkt mij niet haalbaar.

Toegevoegd na 38 seconden:
En 3x overstappen...
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je hebt gelijk... ik wist wel dat het niet realistisch was.
3.15 uur is heen en terug? of alleen heen? (ik denk dat laatste helaas XD)
fremar
10 jaar geleden
inderdaad alleen heen...