Bij welke banen/beroepen moet je veel op reis?

Ik wil het liefst een baan waarbij ik veel op reis kan, maar ik weet niet zo goed wat voor banen dit zouden kunnen zijn. Ik ben op weg mijn gymnasiumdiploma te halen. Als je een baan/beroep noemt please ook de daarvoor benodigde studie erbij? Dankjewel!

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik noem enkele suggesties. Anderen kunnen vast aanvullen: -De eerste ligt erg voor de hand, nl. dat je werkzaam bent in de reiswereld (steward(ess), piloot, reisorganisator, gids, enz.). -Vertegenwoordiger in internationale diensten en producten. Denk bijv. aan accountmanagers bij internationale zakenbanken, Philips, Shell, een internationaal kledingmerk, consultancybureaus, enz. Hierbij past een studie zoals Economie op WO of HBO-niveau. -Als je hierna een studie aan de universiteit zou willen doen, zou je bijv. kunnen kiezen voor Antropologie (veldonderzoek in allerlei landen), Geologie (idem veldwerk in veel landen), Internationale betrekkingen (werkzaam voor o.a. ambassades, etc.), Verpleegkunde of Geneeskunde.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100