welke werkkleding draag je in een schoenenwinkel?

Bij een kledingzaak loop je als personeel vaak in kleding uit het assortiment, maar hebben ze bij een schoenenwinkel eigen kleding aan maar dan schoenen uit de winkel?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Ik verwacht van niet, althans niet altijd. Voor verkopers van auto's geldt ook niet dat ze allemaal rijden in de auto van het ene merk, dat ze verkopen.

Antwoorden (1)

soms hebben ze ook in een schoenenwinkel kleding voorschriften. bijvoorbeeld, helemaal in het zwart of een shirt met logo van de winkel en een spijkerbroek. het ligt een beetje aan de doelgroep van de winkel, maar daarnaast wordt je wel vaak verplicht om schoenen aan te hebben uit het assortiment. Meestal krijg je dan ook als verkoop(st)er korting op de collectie van de winkel.