hoeveel procent van de bevolking is leraar/lerares?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K
Amadea
10 jaar geleden
Welke bevolking, over de hele wereld? En maakt het uit welke soort onderwijs, betaald of vrijwillig, is een moeder die haar kinderen thuis les geeft ook een lerares?
Poet
10 jaar geleden
Bedoel je inclusief mensen die zijn opgeleid tot docent maar die iets anders doen of gepensioneerd zijn?

Het beste antwoord

Er zijn bijna 300.000 leerkrachten / docneten in Nederland, waarvan 144.000 in het primair onderwijs en 77.000 in het voorgezet onderwijs. Er zijn bijna 17 miljoen Nederlanders. Het percentage is dus 1,7%. (300.000 op de 17.000.000) Van de beroepsbevollking is dat percentage natuurlijk meer. Er zijn 7,3 miljoen werkenden in Nederland. Het aantal leerkrachtenten / docenten is 4,0 procent. (0,288 miljoen op de 7,3 miljoen)
fisbel