Nee, dat is je werkgever niet verplicht, veelal wordt het personeel overgenomen door de nieuwe eigenaar, dus is dat meestal ook niet nodig. Al is het wel netjes als hij/zij dat wel verteld, zodat je het van hem/haar hoort en niet van een ander.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat lijkt mij ook. Het personeel raakt gedemotiveerd als ze weten dat de zaak verkocht wordt en niet meer weten waar ze aan toe zijn, bovendien wordt er dan over gepraat, wat de zaak ook geen goed doet.
Nee. Dat moet hij wel doen (als er geen ondernemingsraad of personeelsvertegenwoordiging is) als sprake is van overgang naar een andere onderneming. Dan moet hij de werknemers die het betreft informeren over het besluit, de datum, de motieven en de gevolgen voor het personeel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie Burgerlijk wetboek 6:665a

Toegevoegd na 6 minuten:
Correctie: hij moet de werknemers informeren over het voorgenomen besluit.
Computoon