DUO boete onterecht, wat doen?

Enkele maanden geleden een brief gekregen van DUO dat ik mijn lesgeld voor dit jaar nog moest betalen. Dat moest op de website. Dit heb ik netjes gedaan, mijn rekeningnummer ingevoerd zoals beschreven stond.
Enkele maanden alles prima, er werd niets van mijn rekening afgeschreven maar ik ging er van uit dat dat zo zijn reden had, had tenslotte gewoon mijn rekeningnummer ingevoerd. Maar: krijg net een brief binnen dat het lesgeld niet op tijd is betaald, met een fikse boete eronder. Met stempels etc...
Kan ik hier nog iets tegen doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Dan weet je toch ook wel dat er niets van je rekening is gehaald en dat er dan iets niet goed gegaan is. Je had zelf eerder contact moeten maken om te vragen waarom het lesgeld niet van je rekening was gehaald.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je had zelf eerder aan de bel moeten trekken. Kijken of het lesgeld werd afgeschreven. Ze hadden jou er al maanden geleden aan herinnert dat je dag nog moest betalen. Je hebt zelf gezien dat het niet werd afgeschreven. Zij zijn niet verantwoordelijk voor jou nalatigheid.

Antwoorden (1)

Herkenbaar verhaal. Studiegenoot van mij heeft het ook gehad. Heb je iets van een bewijs, brief of wat dan ook dat je toen dat wel hebt ingevuld? Zo ja, bewaar dat goed. Ik zou er naartoe bellen en mailen. Je hebt vaak een wachttijd van een kwartier als je naar Duo belt, dus bel als je redelijk veel tijd hebt. Leg de situatie uit. Ze maken deze fout vaker. Maar jammer genoeg kun je vaak niet verder met je studie (in dat jaar) het volgende jaar kun je vaak wel verder. Hopelijk kun je iets regelen!