ik wil later bij de politie maar ik moet nu kiezen wat voor vakken ik wil, maar welke vakkenpakket en welke vakken passen het best bij de politie??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pas je wel op dat er momenteel bijna niemand word toegelaten tot de politieacademie?
Ik wilde dit zelf ook gaan doen maar ivm bezuinigingen is de kans dat je er binnenkomt erg klein!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en wat voor opleiding doet u nu?
Antoni
10 jaar geleden
Deze tekst "Opleidingen tot agent Als vooropleiding, afhankelijk van bij welk korps je wilt gaan werken aangezien voor sommige korpsen strengere eisen gelden, dien je minimaal in het bezit te zijn van een kaderberoepsgerichte leerweg, gemengde leerweg of theoretische leerweg. De opleiding betreft een MBO niveau 3 en duurt drie jaar. Je krijgt een opleiding waarbij werken en leren wordt afgewisseld in achtereenvolgende blokken waarin je twaalf weken leert en vervolgens twaalf weken werkt. Deze opleiding krijg je aan de Politieacademie. Bij sommige korpsen is het mogelijk een verkorte opleiding te volgen, wanneer je in het bezit bent van een gepaste afgeronde MBO opleiding." is te vinden op deze website: http://www.nationaleberoepengids.nl/Agent
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ga beginnen aan psychologie. Vanuit daar kun je later eventueel nog bij de politie binnenkomen :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat zou je willen worden bij de politie? Er zijn namelijk nogal wat verschillende functies.

Antwoorden (1)

Hallo ,
Stel je hebt HAVO of VWO,

Heb je vier profielen:
Natuur&Techniek
Natuur&Gezondheid
Economie&maatschappij
Cultuur&maatschappij

Natuur&Techniek is een profiel waarbij je meer richting de technische kant ga doen. Denk bijvoorbeeld aan programmeren , installeren van apparaten , DNA onderzoeken enz.

Natuur&gezondheid is een profiel waarbij je meer richting de medische kant ga. Dus bijvvoorbeeld arts , chirurg ,enz... Je doet dsn iets met persoon of dier.

Met economie&maatschappij ga je richting De economische kant. DENK AAN Bankmexerwerker, accountancy , handelaar.

met Cultuur&Maatschappij kun je bijvoorbeeld richting Recht gaan studeren , dat is vooral als je advocaat , jurist wilt zijn. JE kunt ook Journalistiek worden.

Jou vraag is welke vakkenpakket je moet kiezen.
Ik raad je aan om een Natuur&Techniek (tenzij je oo HaVO of VWzo zit)
Want daardoor wordt je slimmer met nadenken om een goed opgeleide politite te zijn.
Ik raad je ook aan om een politie academy te doen ergens. DAT ISvooral het beste!

ik hoop dat je het weet.